רקטה נורתה לעבר שטח פתוח בעוטף; צה"ל תקף ברצועה

ירי זוהה לעבר אשכול, אך לא הופעלה אזעקת צבע אדום. צה"ל הגיב בירי מהאוויר ובאמצעות טנק • בכיר בצה"ל על 50 מיליון הדולרים שיועברו לרצועה: בלי הכסף הקטארי - עזה תלך לעימות

זמן צפייה: 03:35

רקטה נורתה הערב (שני) לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא נגרם נזק ואין דיווח על נפגעים. בצה"ל זיהו את הכיוון בו עתידה ליפול הרקטה והחליטו שלא להפעיל אזעקת צבע אדום אלא רק להתריע על כך ביישומון. זמן קצר לאחר מכן תקף צה"ל בתגובה באמצעות טנק ובירי מהאוויר.

"כלי טיס של צה"ל תקף תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה", נמסר מצה"ל. "בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: ייתכן שהסיפוח יקרה בשלבים; ארה"ב דורשת את הסכמת גנץ

"צריכים ללמוד לחיות מחדש": הוריה של מאיה ווישניאק בריאיון

האוצר מאיים: מורים שלא יגיעו ללמד אחרי ה-19.6 – לא יקבלו שכר

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel, As Seen From The City Of Ashkelon
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

שיגור הרקטה מגיע בתום חודש של שקט באזור הדרום, ועל רקע הדיווחים כי ישראל הסכימה להעביר 50 מיליון דולר לחמאס. בכיר בצה"ל טען בפני חדשות 13 כי בלי הכסף הקטארי - עזה תלך לעימות מול ישראל.

עזה נמצאת כיום, פוסט משבר הקורונה, במצב קשה מאוד מבחינה כלכלית. החודש עלה מדד המובטלים ליותר מ-50%, כך שאם ישראל הייתה שוללת את הסיוע מקטאר, סברו גורמים במערכת הביטחון, היא הייתה מסתכנת בסבב לחימה.

נכון לעכשיו, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ואנשי הארגון לא מעוניינים לפתוח חזית מול ישראל, אולם אם ירגישו זעם מכיוון העזתים, הם ככל הנראה יפנו אותו נגד ישראל.