בתגובה לשיגור לעבר ישראל: צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר הפציץ כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה. דובר צה"ל אישר כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. לא היו נפגעים

זמן צפייה: 00:07

סמוך לשעה 23:30 הערב (רביעי), תקפו מטוסי הקרב של חיל האוויר כמה יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה, בהם תשתית לייצור אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע. זאת, לאחר שדובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור רקטה מהרצועה, וכן בתגובה להפרחת בלוני הנפץ לעבר ישראל. אין נפגעים בגוף.

מקורות ברצועת עזה מסרו כי בתקיפה הופצץ מתקן "פג'ר" של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי דרומית מערבית לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. כמו כן הותקף מתקן "קדסיה" של הזרוע הצבאית של חמאס מערבית לחאן יונס שבדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר הערב הופעלה התרעת צבע אדום בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. בשעות אחר הצהריים אותר במועצה האזורית שדות נגב צרור בלונים מחובר למטען חבלה, ארוז כמתנה. חבלני המשטרה הוזעקו למקום.

עוד בחדשות 13:

לאחר שזוהה שיגור לעבר ישראל: צה"ל תקף ברצועת עזה

חשד לפשע שנאה בשומרון: בי"ס הוצת, כתובות בעברית רוססו

חשש מ"יום זעם" בשטחים: במערכת הביטחון נערכים להסלמה ביו"ש

צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במונצה האזורית אשכול
צרור בלונים מחובר לחפץ חשוד אותר בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול (ארכיון) | צילום: בטחון שדה

בתחילת השבוע תקף כלי טיס של צה"ל עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי רקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר באותו יום.

כתוצאה מהשיגור לעבר ישראל הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד. חבלני המחוז הדרומי של המשטרה ביצעו פיצוץ מבוקר של בלוני הנפץ שאותרו.

יום קודם לכן תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור חמישה צרורות של בלוני נפץ לעבר שטח ישראל.