חמאס מאיים: "מיום שישי נחזור לבלונים, לעפיפונים ולמשטים"

בארגון הטרור טוענים כי ההסלמה עלולה להתרחש על רקע אי יישום ההבנות עם ישראל, בהן הכנסת כספים לפרויקטים ברצועה, ומאיימים: "יתכנו שיגורים לישראל בזמן האירוויזיון"

זמן צפייה: 02:30

בפתחו של חודש מאי, המלא בימי אזכור רגישים, בחמאס מאיימים – "אם לא יחודשו ההבנות בין ישראל וחמאס – יתכן כי נחדש את טרור ההצתות והבלונים והסלמה בעצימות נמוכה, כבר מיום שישי הקרוב".

בחמאס טוענים כי כעת, לאחר שהסתיימו הבחירות, זה הזמן לבצע את יישום ההבנות שכוללות את הכנסת הכספים לפרויקטים ברצועה, ומוסיפים: "יתכנו 'טעויות רקטיות' בדמות שיגורים לעבר ישראל גם בזמן האירוויזיון".

אנשי חמאס (ארכיון)
אנשי חמאס (ארכיון) | צילום: GettyImages/אימג'בנק

במערכת הביטחון נמשכת הכוננות מחשש להתלקחות מחודשת בדרום, כוננות שתימשך בשבועות הקרובים לקראת ימי הזיכרון, העצמאות ושבוע האירוויזיון, מועד שבו ארגון הג'יהאד האסלאמי מאיים לירות לעבר ישראל: "נהרוס את חגיגות האירוויזיון בישראל".

בצה"ל לא שוללים את האפשרות שהארגון, שמנסה לפוצץ את מאמצי ההסדרה וההרגעה לשקט ארוך טווח, ינסה לירות רקטה לתוך מרכז ישראל. לכן, מערך ההגנה האווירית של חיל אוויר השלים אמש (שלישי) פריסה רחבה של סוללות כיפת ברזל בכל רחבי הארץ.

בהאא' אבו אל-אטע
בהאא' אבו אל-אטע | צילום: החדשות 13

כמו כן, אתמול החליט צה"ל לחשוף מידע מודיעיני רגיש, ולפיו מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האיסלאמי, מחבל ושמו בהאא' אבו אל-אטע, הוא זה שמנסה לפוצץ את ההסדרה ושלשום שיגר מגזרתו ותחת פקודתו רקטה לעבר שטח ישראל שלמרבה המזל נפלה בים. באופן חריג לא הייתה תגובה של צה"ל וחיל האוויר על מטרות חמאס וג'יהאד ברצועה, מה ששוב מלמד אותנו עד כמה ישראל ומערכת הביטחון מנסים לתת כל סיכוי אפשרי להרגעה ארוכת טווח.