רקטה שוגרה מרצועת עזה ונפלה בשטח פתוח בעוטף; צה"ל תקף בתגובה

אזעקת צבע אדום נשמעה בזיקים ובאשקלון, בזמן שהשר גלנט סייר בעיר. 2 ילדות נחבלו בריצה למרחב המוגן ונזקקו לטיפול • פרסום ראשון: שלושה גני ילדים ביישוב באשכול יושבתו בגלל ליקויי מיגון

זמן צפייה: 02:37

המתיחות בדרום: רקטה שוגרה הערב (שלישי) מרצועת עזה לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח. שתי ילדות בנות 7 ו-10 נחבלו קלות בריצה למרחב המוגן ונזקקו לטיפול. אזעקת צבע אדום נשמעה באשקלון ובקיבוץ זיקים, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד לעבר שטח ישראל.

בתגובה לירי, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס כמה יעדים של חמאס ברצועה, בהם מתחם של המערכים המיוחדים בארגון. הרקטה שוגרה בזמן ששר החינוך יואב גלנט סיור באשקלון, בתום יום שבו נרשמו כ-40 שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה לישראל.

בתוך כך, שלושה גני ילדים בקיבוץ ניר עוז שבמועצה האזורית אשכול יושבתו מפעילות בגלל ליקויי מיגון - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13. בפגישת חירום שהתקיימה הערב בין הנהלת המועצה והנהלת הקיבוץ, דיווחו ההורים שנמצא כי במבנים של ניצנים, רימון ודובדבן, קיימים ליקויי מיגון שמחייבים בדיקה נוספת. בפיקוד העורף אישרו להמשיך ולהשתמש בגנים עד לבדיקה נוספת וסופית, אבל המועצה והנהלת הקיבוץ החליטו שלא לקחת סיכון ולהפסיק את השימוש בהם מיידית.

לכתבות נוספות בנושא >> 

39 שריפות בעוטף מהבוקר; נתניהו: "נערכים לאפשרות של סבב"

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

שריפה מבלון תבערה
שריפה מבלון תבערה | צילום: חדשות 13

על רקע המתיחות, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ואמר להם כי "אנחנו נערכים גם במידת הצורך לאפשרות של סבב או סבבים. אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אנחנו לא מוכנים לקבל את השימוש בבלוני תבערה".

"אימצנו מדיניות של דין שריפה כדין רקטה", המשיך נתניהו. "חמאס יעשה טעות גדולה מאוד אם הוא ימשיך בזה. הוא מקבל כבר עכשיו אינדיקציה לאן זה יוביל, הוא בוודאי יזכור לאן זה הוביל ואני מקווה שגם הג'יהאד האסלאמי יזכור לאן זה הוביל".