שתי רקטות נורו לעבר שדרות: נזק נגרם לבית - גבר נפצע מרסיסים

שתי הרקטות יורטו, אך רסיסי מיירט נפלו בחצי בית. צה"ל תקף מחסן אמל"ח של חמאס ברצועה, וישראל הודיעה על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג • זעם בעוטף עזה: "שמישהו בממשלה יסתכל לנו בעיניים"

זמן צפייה: 06:21

המתיחות בדרום נמשכת: שתי רקטות נורו במהלך הלילה (ראשון) מרצועת עזה לכיוון שדרות, ויורטו על ידי כיפת ברזל. רסיסים של אחד מטילי היירוט נחתו בחצר בית בעיר וגרמו לנזק. גבר בן 58 נפצע קל מרסיסי זכוכית.

בתגובה לירי, צה"ל תקף ברצועה. מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר אמש הותקפו יעדים בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. כמו כן, ישראל הודיעה על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועה בעקבות האירועים האחרונים.

לכתבות נוספות בנושא >>

הסלמה בדרום: התחדשו הפרות הסדר הליליות; צה"ל תקף ברצועה

גם הלילה: צה"ל תקף מטרות של חמאס בעזה בתגובה לבלוני התבערה

טרור הבלונים: 19 שריפות פרצו מהבוקר ביישובי עוטף עזה

בית נפגע מרסיסים
בית נפגע מרסיסים | צילום: חמ''ל דרום
Whatsapp Image 2020 08 16 At 0
צה''ל תקף ברצועה בתגובה לירי לשדרות

במהלך התקיפה הותקף מתחם צבאי לאחסון אמצעי לחימה רקטיים של ארגון הטרור חמאס. התקשורת הפלסטינית דיווחה כי חיל-האוויר תקף מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מערבית לח'אן יונס שבדרום הרצועה.

בסיום הערכת מצב שערך היום ברקע המצב בדרום, שר הביטחון בני גנץ כי "על כל בלון או רקטה שינחתו בישראל ויפרו את ריבונותה רשומה כתובת אחת - חמאס. בשיגור הרקטות והבלונים ראשי החמאס שורפים את הענף שעליו תושבי רצועת עזה יושבים ופוגעים ביכולתם לחיות בכבוד ובביטחון. צה"ל יגיב בעוצמה על כל הפרת ריבונות עד להשבת השקט המוחלט בדרום. אם בשדרות לא יהיה שקט גם בעזה לא יהיה שקט".

עדן, תושבת שדרות, תקפה את הממשלה ברקע אירועי הלילה: "נמאס, דיי. כל לילה מלחמה על חשבון הנפש שלנו, מה אנחנו אשמים בכל הרע הזה?
שמישהו שם בממשלה יסתכל לנו בעיניים ויתחיל לפעול משליחות אמיתית, יתן לנו שקט".

גדי, תושב העוטף, ציין כי "זה מה שקורה כבר שנתיים וחצי, הם הצליחו במשימה, אנחנו מורתעים. אנחנו רק מחפשים הסדרה, רגיעה והכלת האירועים. אנחנו מאפשרים להם להתעצם נותנים להם להתאמן לשגר לים. עוצמים עיניים ואח"כ שיורים מאות טילים ביום לישראל מתפלאים איך הם הצליחו לעשות זאת".

כאמור, מוקדם יותר אמש צה"ל תקף בצפון רצועת עזה, בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל. על פי דיווחים פלסטיניים, חמישה בני אדם נפגעו, לאחר שצה"ל תקף שטחים חקלאים ומוצב של חמאס. דובר צה"ל מסר כי הותקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, בהם גם מתחם צבאי ותשתיות תת קרקעיות.

במקביל, כ-300 מפירי סדר פלסטינים התקהלו סמוך לגדר הגבול בצפון הרצועה, הבעירו צמיגים והשליכו מטענים ורימונים. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. הפעם האחרונה שבה נערכו הפרות הסדר האלימות על הגדר הייתה לפני כשנה וחצי. לא היו נפגעים לכוחות צה"ל.

הפרות סדר אלימות בצפון רצועת עזה
הפרות סדר אלימות בצפון רצועת עזה | צילום: חדשות 13