4 לוחמים הדליקו מדורה בתרגיל – ונפצעו קל מפיצוץ נפל שהתלקח

החיילים מחטיבת גולני, הדליקו אש על מנת להתחמם במהלך התרגיל הצבאי שהתרחש בצפון, ואז אירע הפיצוץ. הארבעה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ובמקביל האירוע מתוחקר

זמן צפייה: 00:22

ארבעה לוחמים מחטיבת גולני נפצעו קל אמש (ראשון) בזמן תרגיל בצפון הארץ כתוצאה מפיצוץ נפל שהתלקח. החיילים הדליקו מדורה בשטח בתוך בור שבו היו נפלים ישנים מתרגילי עבר, כדי להתחמם, ואז אירע הפיצוץ. הארבעה פונו לבית החולים זיו בצפת לקבלת טיפול רפואי, שלושה מהם כבר חזרו להשתתף בהמשך התרגיל.

בזמן שהחיילים מגדוד 13 של גולני הדליקו את המדורה, המפקדים שלהם היו בתדרוך בטיחות לקראת התרגיל, ולכן לא ראו את מעשה הלוחמים. לאחר שהציתו את האש היה פיצוץ קטן, ממנו לא היו נפגעים. החיילים המשיכו במדורה ותוך כמה דקות אירע פיצוץ גדול יותר - ממנו נפצעו הארבעה.

תרגיל חטיבת גולני (ארכיון)
תרגיל חטיבת גולני (ארכיון) | צילום: חדשות 13

לפני כשלושה שבועות, לוחם צה"ל נפצע קשה בתאונת דרכים ברמת הגולן שהתרחשה בזמן תרגיל. בן ה-19 נפגע מרכב אזרחי בעת שחצה כביש סמוך למושב יונתן. צוות מד"א פינה אותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מחבלת רב מערכתית, מורדם ומונשם. מפקד אוגדה 36 הנחה על עוצר אימונים כללי.

יום בלבד לפני כן, התהפך טנק של צה"ל במהלך תרגיל בצפון הארץ. מתחקיר ראשוני עולה כי הטנק סטה מעט מהציר שעליו נסע, החליק ימינה עקב נפילה קלה בציר מתחת לזחל ימין. הטנק התהפך ב-180 מעלות נעצר כשהתנגש בעץ. לא היו נפגעים באירוע. עוד עולה מהתחקיר כי הראות הייתה בינונית כתוצאה מערפל, וכי צוות הטנק הספיק לבצע תרגולת התהפכות מלאה ודיווח על התקרית בקשר.

בעקבות ההתהפכות, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, החליט להפסיק זמנית את כל האימונים בגזרת פיקוד הצפון ויחידותיו עד לסיום התחקיר הראשוני של אירוע. כמו כן, ברעם הנחה על העברת לקחי האירוע לכלל היחידות. לאחר כמה שעות, הורה ברעם לחדש את האימונים.