חיילים חשודים במעורבות בקטטה עם צעירים בדואים בדרום • תיעוד

14 חיילים נעצרו ע"י מצ"ח בחשד לתקיפה, איומים ושימוש לא חוקי בנשק, לאחר שלפי החשד התפתח עימות עם צעירים שהיו במקום. לטענת מפקד הכוח, אחד הצעירים איים כי ידקור אותו

17 חיילים מגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר עוכבו לחקירה, ו-14 מהם נעצרו היום (רביעי) במצ"ח בחשד למעורבות בקטטה עם צעירים ממוצא בדואי בתחנת דלק שבדרום הארץ. החיילים חשודים בתקיפה בצוותא, איומים, ושימוש לא חוקי בנשק. בשבוע שעבר עצרו החיילים בתחנת דלק, שם התפתח עימות מילולי עם קבוצת הצעירים, שעד מהרה הדרדר לקטטה פיזית.

בתיעוד ממצלמת האבטחה ניתן לראות את שתי הקבוצות מתעמתות, ואז אחד החיילים מתקרב לאחד הצעירים – ודוחף אותו. בהמשך חברים בשתי הקבוצות דחפו זה את זה. לטענת מפקד קבוצת החיילים, הצעיר אותו דחף איים כי ידקור אותו. מנגד, טוענים הצעירים כי החיילים קיללו והיכו אותם. הצעירים צילמו את התקרית והגישו תלונה במשטרה, שהועברה לידי מצ"ח. היום יחליטו במצ"ח כמה מהחשודים יובאו להארכת מעצר.

תיעוד הקטטה במצלמת האבטחה

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "למשטרת ישראל הוגשה תלונה בנוגע לאירוע אלימות בין מספר חיילים למספר אזרחים. משטרת ישראל העבירה את הטיפול באירוע למשטרה הצבאית החוקרת, שפתחה בחקירת המקרה. ככל שיימצא כי חיילים חרגו מפקודות צה״ל או מהחוק הם יטופלו במלוא החומרה".

מהסנגוריה הצבאית נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מצער, אשר תחילתו בחילופי דברים בין קבוצת בני מיעוטים שנכחה במקום לבין שני חיילים. כאשר החיילים שנותרו באוטובוס הבחינו בכך שהופעלה אלימות כלפי חבריהם הם ירדו מן האוטובוס על מנת לחדול את האלימות. במהלך האירוע חשו החיילים בסכנת חיים ממשית ואף חששו כי בני המיעוטים נושאים עימם נשק, ולפיכך פעלו על מנת להגן על עצמם".

עורך הדין של המ"כ איתמר בן גביר אמר הבוקר: "שוב מדובר בהפקרת לוחמים. המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם", בן גביר הוסיף: "מדובר בשערורייה. רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם".