אחות החייל שנפצע ממשחק באבנים: "מצבו משתפר - הוא עדיין חלש"

בריאיון לחדשות עם יעקב אילון סיפרה דיאנה מרדר-רויטמן כי אחיה התעורר והוא חש טוב יותר. עוד התרעמה על הטיפול הלקוי, לדבריה, שקיבל הלוחם לאחר פציעתו: "התלונן על כאבים - ולא פונה בזמן"

זמן צפייה: 04:09

מצבו של החייל דניאל מארדר, שנפצע לפני יומיים באורח קשה כתוצאה ממשחק באבנים, ממשיך להשתפר. בריאיון לחדשות עם יעקב אילון, עדכנה היום (חמישי) אחותו, דיאנה מרדר-רויטמן, בנוגע למצבו: "הוא מרגיש יותר טוב, אמנם עדיין מרגיש חלש אך הוא התעורר וכבר מדבר. לאט לאט יהיה יותר טוב".

"מה שקרה הוא ששני חיילים השליכו אבנים, אחי היה באותו הזמן בשירותים כימיים, הוא יצא וקיבל אבן בראש", הסבירה רויטמן. "להבנתי זה קרה בטעות והם לא ידעו שהוא נמצא שם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שני החיילים שפצעו את חברם שוחררו בתום חקירתם: "הכול משעמום"

פציעת הלוחם בצפון: שני חיילים נחקרו בחשד להשלכת האבנים

"כתוצאה ממשחק באבנים": חייל נפצע קשה מפגיעת ראש במוצב בצפון

דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק
דניאל מארדר, חייל שנפצע קשה מפגיעת אבן בראשו בזמן משחק | צילום: באדיבות המשפחה

לדבריה, יחס הדרג הפיקודי לפציעה לא היה נכון וכתוצאה מכך הטיפול באחיה לא התבצע בצורה טובה. "אחרי שנפגע מהאבן הוא נפל, סבל מכאב חזק בראש, התלונן על צלצולים באוזניים וגם הקיא מספר פעמים. למרות זאת לא פינו אותו בזמן לבית החולים", סיפרה רויטמן.

"האירוע קרה ב-11:00 בבוקר ופינו אותו רק בשעה 16:00 לבית החולים זיו, שבו אין כלל מחלקה נוירו-כירורגית שאמורה לטפל בפגיעות ראש. לאחר שעשו לו סי.טי ראש, הבינו שיש לו דימום במוח ושיש לו סדק בגולגולת והעבירו אותו באופן דחוף לבית החולים נהריה, שם המשיכו את הטיפול".

בסיס התותחנים בגולן שבו נפגע החייל בראשו | צילום: גלעד שושן

כפי שהתברר מחקירת המקרה, סיפרה רויטמן כי האירוע החל כתוצאה משעמום של החיילים בבסיס: "הבנתי שהמשחק הזה הוא די נפוץ ומקובל בבסיס. הם היו בשטח, משועממים וללא טלפונים, אז הם השליכו אבנים".

אתמול הודיע צה"ל כי מארדר, חייל בחיל התותחנים, נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת אבן בראשו במוצב זעורה שבצפון הארץ, ופונה לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל, שם הוא עדיין מאושפז. כעבור כמה שעות מארדר שב להכרה. התקרית אירעה באגד 215 של התותחנים, וכאמור לפי החשד שני חיילים שיחקו וזרקו אבנים על מבנה שירותים כימיים. מארדר יצא מהשירותים, ספג אבן בראש ונפצע קשה.