הלוחמת שהדפה את המחבל בשומרון: "דחפתי והכיתי אותו עם הנשק"

רב"ט ליאן הרוש, שמנעה פיגוע דקירה במהלך משימת שמירה, סיפרה לאחר האירוע כי כשהתקרב אליה המפגע נתנה לו מכות עם הנשק. החייל שניטרל את המחבל: "יריתי בו כדור אחד ובעטתי בסכין"

זמן צפייה: 00:24

רב"ט ליאן הרוש, שהדפה הבוקר (שלישי) מחבל ובכך מנעה פיגוע, סיפרה לאחר האירוע כי "במהלך השמירה שלנו תקף אותי ואת המפקד שלי מחבל, וברגע שהוא הגיע אלי דחפתי אותו, נתתי לו מכות עם הנשק. הוא הלך וחזר עם סכין ביד וניסה לדקור אותנו כמה פעמים. המפקד שלי ירה בו כדור וחיסל אותו. בשביל זה התכוננו כל ההכשרה, ובשביל זה אנחנו מוכנים תמיד".

סמל י', שירה במחבל, סיפר לאחר האירוע כי "זיהיתי אדם שהתקדם לכיוון הצומת והתחיל לתקוף את החיילת שהייתה איתי. החיילת נתנה לו כמה מכות עם הנשק. דרכתי את הנשק, יריתי בו כדור אחד. המשכנו לתת לו מכות עם הנשק. בעטתי בסכין, בדקתי שהוא מנוטרל ולא מהווה שום איום או סכנה לכוח שלי או לאזרחים".

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל
ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי-אבישר, סמוך לאריאל | צילום: חדשות צ.ב.מ

מוקדם יותר היום הגיע החשוד לעמדת צה"ל בצומת גיתי-אבישר שסמוך לאריאל וניסה לדקור חיילים. הוא נורה על ידי כוחות הביטחון ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. אחת החיילות נשרטה קלות ביד, וטופלה במקום.

מחקירת האירוע עולה כי המחבל, עטאללה ריאן, בן ה-17 מהעיירה סלפית, חלף על פני שני לוחמים שעצרו רכב חשוד בצומת. כאשר השניים הסתובבו לעברו, הוא שלף סכין וניסה לדקור את לוחמת פיקוד העורף, שהיא חיילת בודדה מאנגליה. הלוחמת הדפה אותו שלוש פעמים, ומפקדה שהיה עמה ירה במחבל.