הלוחמים החשודים שהכו בדואים יודו בתקיפה - וירצו 50 ימי מאסר

שלושה מחיילי נצח יהודה החשודים בתקיפה בדרום הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית, לפיו גם יורדו בדרגה. חמשת החיילים הנוספים ממשיכים במגעים מול התביעה

זמן צפייה: 00:23

שלושה לוחמי גדוד נצח יהודה החשודים בתקיפת צעירים ממוצא בדואי בתחנת דלק בדרום, הגיעו היום (חמישי) לעסקאות טיעון ראשונות בפרשה עם הפרקליטות הצבאית. החיילים יודו בעבירת תקיפה, ירצו 50 ימי מאסר ויורדו בדרגה. חמשת הלוחמים הנוספים, שחשודים במעורבות בפרשה, ממשיכים במגעים מול התביעה.

לפני כשלושה שבועות עוכבו לחקירה 17 חיילים מהגדוד בחטיבת כפיר, ו-14 מהם נעצרו במצ"ח. הלוחמים חשודים בתקיפה בצוותא, איומים, ושימוש לא חוקי בנשק. על פי החשד, שבוע לפני מעצרם עצרו החיילים בתחנת דלק, שם התפתח עימות מילולי עם קבוצת הצעירים, שעד מהרה הדרדר לקטטה פיזית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במערכת אכיפת החוק: "שר המשפטים התנהג כמו מאפיונר"

חשיפת שיחות נתניהו-מוזס: האזינו להקלטות המלאות

החשודים בפריצה וגניבה מדירה בחדרה: שלושה ילדים בני 8

בתיעוד ממצלמת האבטחה ניתן לראות את שתי הקבוצות מתעמתות, ואז אחד החיילים מתקרב לאחד הצעירים – ודוחף אותו. בהמשך, חברים בשתי הקבוצות דחפו זה את זה. לטענת מפקד קבוצת החיילים, הצעיר אותו דחף איים כי ידקור אותו. מנגד, טוענים הצעירים כי החיילים קיללו והיכו אותם. הצעירים צילמו את התקרית והגישו תלונה במשטרה, שהועברה לידי מצ"ח.

מהסנגוריה הצבאית נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מצער, אשר תחילתו בחילופי דברים בין קבוצת בני מיעוטים שנכחה במקום לבין שני חיילים. כאשר החיילים שנותרו באוטובוס הבחינו בכך שהופעלה אלימות כלפי חבריהם הם ירדו מן האוטובוס על מנת לחדול את האלימות. במהלך האירוע חשו החיילים בסכנת חיים ממשית ואף חששו כי בני המיעוטים נושאים עימם נשק, ולפיכך פעלו על מנת להגן על עצמם".

עורך הדין של המ"כ איתמר בן גביר אמר הבוקר: "שוב מדובר בהפקרת לוחמים. המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם". לטענתו, "מדובר בשערורייה. רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם".