פיגוע הדריסה בירושלים: שיפור במצב החייל שנפצע קשה

חל שיפור במצבו של לוחם גולני שנדרס סמוך למתחם התחנה בבירה ומאושפז בבית החולים שערי צדק. במהלך הלילה הוא נותק ממכשירי ההנשמה. עם זאת, מצבו עדיין מוסיף להיות קשה, אך יציב

זמן צפייה: 00:20

פיגוע הדריסה בירושלים: חל היום (ראשון) שיפור נוסף במצבו של לוחם גולני שנפצע קשה לאחר שנדרס סמוך למתחם התחנה בבירה ומאושפז בבית החולים שערי צדק, ובמהלך הלילה הוא נותק ממכשירי ההנשמה והוא כעת נושם בכוחות עצמו. עם זאת, מצבו עדיין מוסיף להיות קשה, אך יציב.

בשבוע שעבר האריך בית המשפט השלום בירושלים בעשרה ימים את מעצרו של המחבל חאלד אל-טורמאן, בן ה-24, שביצע את פיגוע הדריסה, גרם לפציעתם של 12 חיילי גולני. אל-טורמאן, כזכור, נלכד בתום מצוד של כוחות הביטחון לאחר שרכבו נמצא סמוך לבית לחם בעיירה בית ג'אלא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שגריר ארה"ב בישראל: מהלך חד צדדי יסכן את ההכרה בסיפוח

כסף עבור ברכות והיררכיה של ארגון פשע: מנגנון העושק של ברלנד

חוסל החייל שביצע את הטבח בתאילנד – מספר הנרצחים עלה ל-26

חשד לפיגוע דריסה בירושלים
חשד לפיגוע דריסה בירושלים | צילום: מד''א

אחיו של המחבל, מוחמד טורמאן, אמר בסוף הדיון בבית המשפט כי "מדובר תאונת דרכים". "הוא ברח כי הוא חשש שירו בו ויהרגו אותו", הוסיף אחיו של הדורס. "אחרי יום אחד הוא הלך לתחנת גוש עציון, איתנו, והסגיר את עצמו. אני אישית לקחתי אותו לתחנה כי הוא עשה תאונת דרכים וברח".

על אף דברי אחיו, זמן קצר לפני הפיגוע פרסם אל-טורמאן סרטון בעמוד הפייסבוק שלו - ובו ניתן לזהות סימנים מקדימים לתוכניתו. בסרטון שר אל-טורמאן "קסידה" – שיר אסלאמי עתיק, שמילותיו: "אני אהיה כמו עמוד איתן, כמו צריח מסגד, אשלח את קליעיי כמו מטר עז גם על פני הגופות". משמעות הדברים – "אני מוכן למלחמה".  בנוסף על כך, כשעה לפני הפיגוע כתב בפייסבוק: "מצאתי את התשובות שלי". ב-19 בינואר העלה לפייסבוק צילום על רקע הר הבית, וכתב: "יש דברים בלב שאף רובה לא יכול להרוג".

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: מד''א

כאמור, 12 חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לפני השבעתם בכותל נפצעו מפגיעת רכבו של המחבל, תושב מזרח ירושלים. אחד מהנפגעים נפצע קשה והיתר קל. הם פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים. על פי ההערכות, אל-טורמאן הבחין בצעירים, האיץ לעברם, דרס אותם מאחור ונמלט. חלק מהם ניסו להכניס מחסנית כדי לירות בו, אך לא הספיקו. אחרי האירוע, יתר החטיבה המשיכה לטקס ההשבעה בכותל.