אם התינוקת שנפצעה בדרך לממ"ד: "רק נולדה, וכבר סובלת מטראומה"

אמה של בת השלושה שבועות, שנפגעה בינוני כשהייתה בזרועותיה, סיפרה לחדשות 13 על הרגעים המלחיצים. "יש לנו 3 ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם, זה היה הצבע האדום הראשונה שלה"

זמן צפייה: 02:38

מתיחות בדרום: אמה של התינוקת בת השלושה שבועות משדרות, שנפגעה אתמול (חמישי) בינוני בדרך לממ"ד בעת התרעת צבע אדום שנשמעה בעת ירי הרקטות לשדרות, סיפרה היום לחדשות 13 על האירוע: "יש פה תינוקת שרק נולדה, וכבר היא סובלת מטראומה כזאת, שתלווה אותה לכל החיים".

"יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם", הוסיפה האם. "תפסתי את התינוקת, שזה היה הצבע האדום הראשונה שלה, ורצנו במדרגות למטה. החלקתי עם הילדה בידיים, שתינו קיבלנו מכה בראש".

מוקדם יותר, הודיע בית החולים סורוקה כי חל שיפור במצב התינוקת. בהמשך היום היא תעבור בדיקות נוספות. מצבה יציב. מעיריית שדרות נמסר כי מנהלת השירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיר עודכנה במקרה. בד בבד, הבוקר אותרו שלושה בלונים חשודים בעוטף עזה.

לעוד כתבות בנושא:

בתגובה לירי על שדרות: צה"ל תקף מטרות של חמאס בדרום הרצועה

בתגובה לבלוני הנפץ ולירי על תורן תצפית: צה"ל תקף ברצועה

בתגובה לשיגור לעבר ישראל: צה"ל תקף ברצועה

ילדים רצים לתוך בטונדה בשדרות
ילדים רצים לתוך בטונדה בשדרות | צילום: רויטרס

הלילה, צה"ל תקף מטרות של חמאס בדרום הרצועה, בתגובה לירי הרקטות ושיגור בלוני הנפץ אמש לעבר עוטף עזה ושדרות. לפי הודעת דובר צה"ל, בתקיפה הופצץ אתר תת-קרקעי שנועד לייצור אמצעי לחימה: "מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

קודם לכן, כאמור, נשמעו התרעות צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב לאחר שנורו שלוש רקטות מעזה לעוטף. שתי רקטות יורטו ואחת נוספת נפלה בשטח פתוח באזור שדרות.

בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת
בלונים חשודים שאותרו באיזור המועצה האזורית שער הנגב וקרית גת | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, צוות מגן דוד אדום פינה לבית החולים סורוקה תינוקת בת שלושה שבועות במצב בינוני עם חבלה בראש ואת אמה במצב קל, לאחר שהשתיים רצו לעבר המרחב המוגן ונפלו במדרגות הבית בשדרות. במקביל, שריפה פרצה סמוך למכללת ספיר, ככל הנראה בגלל הנפילה או חלקי יירוט.

הפרמדיקים נתנאל יאמין ואלכס שמיס סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו תינוקת כבת שלושה שבועות בזרועות אביה, היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש. בסמוך הייתה האמא, כבת 30, בהכרה מלאה וסבלה מחבלות יבשות, הענקנו להן טיפול רפואי ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים, כשמצבה של התינוקת בינוני עד קשה והאמא במצב קל. סיפרו לנו שהן נפלו במדרגות הבית כשרצו למרחב המוגן בזמן האזעקה".