סינוואר: "אם תהיה מלחמה - ישראל תפנה אזרחים גם בתל אביב"

מנהיג חמאס ברצועה אמר במהלך פגישה עם נציגי החברה האזרחית בעזה כי לקטאר תפקיד מרכזי במאמצי הרגיעה, וכי "אין קשר בין ההבנות לסוגיית חילופי השבויים"

זמן צפייה: 00:43

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, אמר היום (שבת) במהלך פגישה עם נציגים בכירים בחברה האזרחית כי אם תהיה מלחמה, ישראל תפנה לא רק האזרחים בעוטף עזה – אלא גם את האזרחים באשדוד, בנגב, באשקלון ובתל אביב.

"האצבעות שלנו על ההדק, נלחץ על ההדק על מנת להגן על העם הפלסטיני ונהיה עבור העם הפלסטיני מגן וחרב", אמר סינוואר, והוסיף כי אין קשר בין ההבנות לבין סוגיית חילופי השבויים וכי לקטאר היה תפקיד מרכזי במאמצים להסרת המצור ומימון חלק מההבנות.

יחיא סינוואר בפגישה עם נציגי החברה האזרחית ברצועה

83 מפגינים פלסטינים נפצעו אתמול בשעות אחר הצהריים בהפגנות השבועיות בסמוך לגבול רצועת עזה - כך הודיע משרד הבריאות בעזה. על פי הדיווחים, הפצועים נפגעו מירי צה"ל ומשאיפת גז מדמיע. כאלפיים פלסטינים הגיעו להפגנות, במה שנחשב לאחד מימי השישי השקטים ביותר ברצועה, מאז החלו ההפגנות לפני יותר משנה. זאת בעקבות מאמצי הרגיעה בין חמאס לישראל.

בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה, אמר במהלך ההפגנות, כי "יש הבטחות ותשובות חיוביות מצד ישראל על הדרישות של הפלגים הפלסטיניים ברצועה. חלק מההבטחות מבוצע בפועל כבר היום. ההפגנות הוכיחו עצמן ככאלה שיוצרות לחץ בישראל וגורמות לאויב הישראלי לעמוד בהבטחותיו".
מוקדם יותר, התייחס יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, למאמצי הרגיעה מול ישראל ואמר כי "אנחנו חוזים במגמה חיובית בשיחות ההסדרה עם ישראל". "לא נפסיק לצאת להפגנות על הגדר בימי שישי, עד שתסתיים השליטה הישראלית ברצועה", הוסיף הנייה. את הדברים אמר בדרשת יום שישי שנשא בבית לאהיא. כמו כן, התייחס הנייה לבחירות בישראל: "אנחנו עם שנמצא תחת כיבוש. נמשיך לדרוש את המגיע לנו מכל ממשלה ישראלית שתקום, בלי קשר למנצח בבחירות. מדובר בבחירות פנימיות בישראל והן לא מעניינות אותנו במיוחד בתור פלסטינים".