סינוואר: אם לא ייכנסו מכונות הנשמה - נפסיק לישראל את נשימתה

מנהיג חמאס בעזה איים בריאיון על ישראל, ואמר שאם לא ייכנס המכשור הרפואי הדרוש - "ניקח אותו בכוח מישראל". על עסקה לחילופיי שבויים: "מוכנים לוויתורים מסוימים אם ישוחררו אסירים זקנים"

זמן צפייה: 01:08

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, איים היום (חמישי) בריאיון בערוץ אל-אקצא על ישראל. "אם לא ייכנסו מכשירי הנשמה לרצועה, אז ניקח אותם בכוח מישראל ונפסיק לשישה מיליון ישראלים את נשימתם", אמר.

"אנחנו נוקטים בצעדים הכי קשים, כמו שהשיב ראש ממשלת איטליה לנתניהו כאשר נתניהו שאל אותו מה לעשות", אמר סינוואר בנוגע למדיניות בעזה לבלימת הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ימינה מאיימת על נתניהו: נקדם ערכי מלחמה בשחיתות

מסתמן: כחול לבן תקבל את תיק החינוך, החוץ יישאר בליכוד

הממשלה תאשר: הוצאת נדבקים מבתיהם והעברתם לבידוד בכפייה

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

סינוואר נשאל לגבי התנאי של בנט להכניס סיוע לרצועה בתנאי לשחרור השבויים, וענה כי "על בנט לקרוא בספר יחזקאל, פרק 17, ויקרא על מה שמצפה להם". סינוואר המשיך ואיים: "אם לא יהיה לתושבי עזה מה לאכול – אז אנחנו נלמד את בנט ודומיו איך לאכול".

כמו כן, סינוואר נשאל לגבי נושא האסירים הפלסטינים והשיב כי בגלל המצב הפוליטי בישראל אין התקדמות בעניין עיסקה לחילופי שבויים, וכי יש הפסקה בנושא. עוד הבהיר סינוואר: "אמרנו לכל המתווכים בנושא חילופי שבויים כי התחלה של מו"מ לחילופי שבויים מותנית בשחרור משוחררי עסקת שליט שנכלאו מחדש". סינוואר גם הזהיר ואמר כי ישראל תשלם מחיר כבד בעיסקה הבאה לחילופי השבויים. בנוסף, סינוואר חשף כי חמאס מוכן בתור יוזמה הומניטארית בימי משבר הקורונה, לוותר על מספר דברים בנושא חילופי השבויים אם ישראל תשחרר את האסירים הפלסטינים הזקנים.

במערכת הביטחון מעריכים כי אם חמאס יאבד שליטה בהתמודדות עם התפרצות הקורונה, לפני הקריסה, הוא יפעל נגד ישראל באמצעות הפגנות ורקטות. כזכור, עד כה דיווח החמאס כי ישנם 12 חולי קורונה ברצועה.

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

לפני כשבוע צה"ל תקף שלושה יעדי חמאס בצפון רצועת עזה, בתגובה לרקטה שנורתה לעבר העוטף והתפוצצה בשטח פתוח. כלי טיס של חיל האוויר תקף מוצב בבית לאהיא, וירי ארטילרי פגע במוצב נוסף מזרחית לג'באליה.

ההערכות הן שהירי לא בוצע על ידי חמאס, אלא על ידי אחד הארגונים האחרים ברצועה. זהו הירי ראשון מהרצועה מאז תחילת משבר הקורונה. הפעם האחרונה שבה בוצע שיגור היה ב-25 בפברואר. כידוע, מערכת הביטחון מסייעת בהכנסת ציוד מגן ובדיקות קורונה לרצועה כדי למנוע התפשטות קורונה בעזה.

לפני כשבועיים מסרו גורמים בחמאס לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי נערכו שיחות עם המתווכים המצרים והקטרים, במטרה לעקוב אחר המצב הכלכלי הקשה ברצועה לאור משבר הקורונה. הגורמים ציינו כי אם המצב הכלכלי הקשה ברצועה יימשך –  "הגבול עם ישראל יתחמם עד כדי כך שארגוני הטרור ברצועה יכניסו חצי מהציבור הישראלי למקלטים". בכך, לדבריהם, יוכפל מספר הישראלים החולים בקורונה - וישראל תאבד שליטה על הנגיף.

בנוסף, הזהירו הגורמים בחמאס כי השקט הנוכחי בעזה עלול להידרדר אם יהיה איחור בחלוקת הכסף הקטרי, ואם לא ייכנס לרצועה סיוע נוסף לטיפול בנגיף הקורונה. עוד טענו כי קטר הודיעה לחמאס שאין שינוי בחלוקת הכסף הקטרי וכי ממשלת ישראל מעוניינת בהמשך השקט עם עזה.