אבי הילד הפלסטיני שנורה בפניו בי-ם מאשים: "זה לא קרה בטעות"

מאליכ עיסא, שנפגע בעינו מקליע ספוג משטרתי, עלול לאבד את ראייתו. בן ה-9 הצטרף לילדים ונשים רבים שנפצעו מאמצעים לפיזור הפגנות. המשטרה מודעת לפוטנציאל הנזק - אך ממשיכה להשתמש בהם

זמן צפייה: 04:00

תקרית פציעתו של מאליכ עיסא ביום שבת האחרון, ילד בן תשע תושב שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים שספג בעינו כדור ספוג משטרתי שנורה לעברו, ממשיכה להסעיר את הרחוב הפלסטיני. אביו של מלאכ, וואיל, משוכנע שהירי היה מכוון - ולא מוצדק. "הוא בסך הכול ילד שחזר מבית הספר, ירד מהאוטובוס וקיבל כדור".

המונח "קליע ספוג" עשוי להטעות. מטווח קצר הוא עלול לגרום לפציעה קשה וגם למוות. גם במשטרה הבינו את פוטנציאל הנזק, אבל מספר הפצועים רק הולך וגדל. ילדים, נשים, קשישים ואנשים עם מוגבלויות נפגעו מקליעים תועים. חמודי ג'מיל, ילד בן שש שנפגע בעינו מקליע ספוג גם הוא, סיפר: "חייל כיוון אליי את הנשק וירה בי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אין ממשלה קבועה – ההורים ישלמו אלפי שקלים על קייטנות פסח

הרשויות ביפן: שלושה ישראלים ב"ספינת הקורונה" נדבקו בנגיף

ימינה, ש"ס ויהדות התורה במכתב משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

בן התשע מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנפגע בעינו, כאמור, מקליע ספוג משטרתי. הוא עלול לאבד את ראייתו. הקליע חדר אל עינו השמאלית, וכעת פועל הצוות הרפואי על מנת לנסות ולהציל אותה. "איך יכול להיות שהוא נפגע במרכז המצח בטעות? מיקום כזה קורה בטעות? בטעות יכול להיות ברגל. זה בכוונה".

וואיל, האב, הוסיף: "הבית שלי זה בית סוהר לילדים שלי. אם הם רוצים לשחק מחוץ לבית, זה רק איתי או עם אימא שלהם - משחקים עשר דקות ומייד נכנסים פנימה, ובכול זאת, לא הצלחתי למנוע את מה שקרה אתמול.