תחקיר ניסיון הפיגוע: המחבלים נעצרו כשב"חים - ופתחו באש

מחקירת האירוע עולה כי האוטובוס שעליו היו השלושה הובא למוצב לאחר שליושביו לא היה אישור כניסה לארץ. הערכה: המחבלים היו בדרך לשטח ישראל • מפקדת הכוח: "כדורים שרקו מעל הראש"

זמן צפייה: 02:24

מחקירת ניסיון הפיגוע שאירע מוקדם יותר היום (שישי) בצפון השומרון, עולה כי שלושת המחבלים בשנות ה-20 לחייהם עלו על אוטובוס של שב"חים על מנת להגיע לשטח ישראל, וכאשר כוח צה"ל עצר את האוטובוס, שלושתם ירדו ממנו והחלו לירות לעבר מוצב מג"ב. חיילי היחידה הגיבו חזרה באש והרגו שניים מהמחבלים ופצעו את המחבל הנוסף.

בצה"ל מעריכים כי המחבלים היו בדרכם לשטחי ישראל. בנוסף, צה"ל מסר כי לא היה מידע מודיעני בנוגע האוטובוס, וכי הוא היה בעל לוחית רישוי ישראלית והנהג לא ידע שהוא הסיע מחבלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר ניסיון הפיגוע: המחבלים נעצרו כשב"חים – ופתחו באש

טרור בלוני התבערה: שבע שריפות פרצו בעוטף עזה

המאמצים להקמת ממשלה: בנט נועד עם לפיד ומיכאלי

חיילת, מג''ב, ניסיון פיגוע
סמ''ש ש', לוחמת מג''ב שנטרלה את המחבלים בניסיון הפיגוע בשומרון | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה, יעקב (קובי) שבתאי הגיע למקום בו ניטרלו לוחמי משמר הגבול את המחבלים שפתחו לעברם באש, ואמר להם: "לפי הערכות שיש בידנו הצלחתם למנוע מהמחבלים לבצע פיגוע בתוך שטח מדינת ישראל. פעילות המשטרה למניעת הסתננות שוהים בלתי חוקיים הוכיחה עצמה. גיליתם נחישות והגבתם בדיוק כפי שמצופה משוטרים ולוחמים". נוסף על כך, הנחה לתגבר נוכחות בריכוזי קהל ברחבי הארץ ולאורך התפר למניעת הסתננות של פלסטינים בניגוד לחוק.

אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד מרכז, ביקר גם הוא בזירת האירוע ואמר: "נמנע פיגוע גדול הודות לפעילות חדה, נחושה ותפקוד קרבי ומקצועי של לוחמי מג״ב. פעילות זו הינה חלק ממבצע רחב במרחב התפר בחודשים האחרונים, ששיאו ברמאדן, בו כוחות החטיבה המרחבית 'מנשה' סיכלו באמצעות מודיעין איכותי ותגבור כוחות חדירות רבות לשטח ישראל".

בד בבד, מפקדת הכוח שנטרל את המחבלים, סמל שני ש' בת ה-20 ממושב ליד באר שבע, סיפרה על האירוע: "במהלך הפעילות מחוץ לשער הבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש. דרכנו את הנשקים ותפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים לעברם באש".

"במהלך הקרב יריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש", הוסיפה ש', שמשרתת כחודשיים בפלוגת מג"ב שמאיישת את אזור ג'נין. "מנענו את האירוע הבא שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור - לשם כך התגייסנו".