"מזניחים אותנו": הקשישה מהעוטף שלא זכאית למיגון בגלל 200 מטר

לנלי פריזמה, ניצולת שואה בת 93 מקיבוץ דורות, אין לאן לברוח בזמן התרעת צבע אדום, מפני שעל פי החלטת הממשלה, רק יישובים בטווח שבעה ק"מ זכאים לממ"ד. "אנחנו אזרחים כמו כל תושבי העוטף"

זמן צפייה: 02:15

נלי פרזמה, ניצולת שואה בת 93 מקיבוץ דורות, ומוצאת את עצמה כמו שאר תושבי העוטף תחת ירי מהרצועה, אלא שבמקרה שלה ושל שאר החברים והחברות בקיבוץ - אין לה לאן לברוח ב-15 שניות, משום שהיא אינה זכאית למיגון מטעם המדינה. "בנינו את הקיבוץ ואת הארץ - ומזניחים אותנו. למה אין לנו ממ"ד בבית?", תהתה בת ה-93.

על פי החלטת ממשלה, רק יישובים בטווח של שבעה ק"מ מהרצועה זכאים למיגון. התוצאה - ארבעה יישובים במועצה האזורית אשכול ושניים במועצה האזורית שער הנגב שסופגים מטחי רקטות - לא זכאים למיגון מפני שהם מרוחקים 200 מטר מטווח שבעת הק"מ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התובע הראשי בניו ג'רזי: הירי במרכול הכשר נחקר כאירוע טרור

סגן ראש המל"ל לשעבר שב לארץ ונחקר במסגרת פרשת הצוללות

טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

נלי פרזמה, חברת קיבוץ דורות
נלי פרזמה, חברת קיבוץ דורות | צילום: חדשות 13

"זה לא פייר, זה לא בסדר, זה מפחיד. המדינה צריכה לקבל החלטה שגם אם אנחנו 200 מטר יותר עדיין צריך למגן אותנו", אמרה שרי דוד, חברת קיבוץ דורות. "אנחנו אזרחים כמו כל אזרחי העוטף". בקיבוץ דורות מביטים בקנאה על היישובים הסמוכים אליהם שאצלם יש ממ"ד בכל בית. בינתיים אין ממשלה ואין מי שיקבל החלטות בעבור נלי וחבריה - החלטה שאמורה להיות מובנת מאליה.