נתניהו יביא לאישור הממשלה: 5 מיליון שקלים למיגון מבנים בעוטף

פרסום ראשון: רה"מ החליט על תוספת תקציבית לטובת אמצעי מיגון למבני ציבור המופעלים ע"י הרשויות המקומיות באזור. זאת, בתום מאבק של המועצות, שדרשו כ-20 מיליון שקלים

זמן צפייה: 02:29

המתיחות בדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה ביום ראשון תוספת תקציבית של חמישה מיליון שקלים נוספים, לטובת אמצעי מיגון למבני ציבור המופעלים על ידי הרשויות המקומיות בעוטף עזה.

זאת, לאחר שבחודשים האחרונים הועלתה דרישה מצד הרשויות בעוטף עזה למגן מבנים ציבוריים בשדרות ובמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדות נגב.

לעוד כתבות בנושא:

"מזניחים אותנו": הקשישה מהעוטף שלא זכאית למיגון בגלל 200 מטר

פרסום ראשון: עמיד לירי רקטות? מיגון בגן ילדים בעוטף התפורר

עקב פרסום חדשות 13: הוצבו מיגוניות ביישובים שלא זכאים לממ"ד

מיגונית מתפוררת במועצה האזורית אשכול
מיגונית מתפוררת במועצה האזורית אשכול | צילום: חדשות 13

במועצות האזוריות שנמצאות תחת איום יומיומי של ירי רקטי דרשו כ-20 מיליון שקלים לטובת המיגון, ובשלב זה, בתום עבודת מטה של משרד ראש הממשלה, הוחלט כאמור להביא לאישור כחמישה מיליון שקלים.

מדובר במיגון של מבני ציבור בבעלות הרשויות שמשרתות את תושבי העוטף. על פי הסיכום בין ראש הממשלה לשר הפנים, משרד הפנים יסכם על הפרויקטים עם ראשי הרשויות.

הבית של ידידה בילו לאחר פגיעת הרקטה
הבית של ידידה בילו לאחר פגיעת הרקטה | צילום: באדיבות המשפחה

אמש, כזכור, רקטה נורתה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, נפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקפו תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום רצועת עזה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בעקבות הירי מעזה: "לפנות בוקר אלפי תושבי שדרות רצו לממ"דים, הערב אלו תושבי שער הנגב. אסור שנתייחס למצב הזה כשגרה או גזירת גורל. את המשוואה בעזה חייבים לשנות ולהגיע להכרעה ברורה שתכליתה שקט וביטחון לתושבי הדרום והחזרת הבנים הביתה. נהיה חייבים להכריע - זו מחויבותנו לאזרחי ישראל".

הירי הגיע לאחר שלילה קודם לכן נורו שתי רקטות משטח הרצועה לעבר שדרות ושער הנגב - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואחת התפוצצה בתוך שטח הרצועה. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.