"רב הנסתר על הגלוי": כך נראים אימוני שייטת 13 מבפנים • בלעדי

בפרויקט מיוחד, צוות חדשות 13 נכנס לבסיס של יחידת הקומנדו הימי שבעתלית, כדי לראות איך הופכים את המתגייסים ללוחמי עילית הפועלים בכל מקום אליו נדרשים. "לאחרונה הפעילות מאוד ענפה"

זמן צפייה: 11:14

הדרך להפוך ללוחם שייטת 13, שיום אחד יעשה פעולות נועזות ורחוקות ברחבי המזרח התיכון, מתחילה בגיבוש המתבצע בבסיס הקומנדו הימי שבעתלית. מתוך כ-8,000 מלש"בים שרוצים להגיע ליחידה המיוחדת, רק 80 מהם מגיעים לשערי פתיחת המסלול לאחר שעברו את הגיבוש. מי מהם שישרוד את המסלול שאורכו שנה וחצי, יזכה להיות לוחם בשייטת 13. במסגרת פרויקט מיוחד, צוות חדשות 13 צילם מבפנים את האימונים המתקיימים בבסיס ההכשרה - יום אחד בלבד אחרי הדיווחים הזרים אודות פעולה נוספת של לוחמי השייטת.

"מגיעים אלינו צעירים חזקים מאוד, אבל מעבר לזה לכל אחד כאן יש יכולות למידה לא מובנות מאליהן, והם יודעים לתת מענה לכל משימה אליה הם יידרשו", אמר סגן אלוף ס', מפקד פלגת הדרכה בשייטת 13. עוד המשיך לפרט: "בין היתר הלוחמים לומדים מערכות חדשות ואיסוף מודיעים ברמה מאוד אינטימית". כשנשאל לגבי מדיניות העמימות סביב מבצעי היחידה, ענה סגן אלוף ס': "ברוב המקרים רב הנסתר על הגלוי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש סוכנות הגרעין של איראן: "התקלה במתקן בנתנז – פיגוע טרור"

בית המשפט קבע: השוטר שנאשם ברצח דיאנה דדבייב כשיר לעמוד לדין

גנץ: "נעבוד כדי שכל הסכם עם איראן ימנע מרוץ חימוש גרעיני"

לוחמי שייטת 13
לוחמי שייטת 13 | צילום: חדשות 13

על פי פרסומים זרים, שייטת 13 ביצעה לאחרונה עשרות מבצעים חשאיים נגד ספינות איראניות בים התיכון, בים האדום, בזירות נוספות נגד ספינות נשק וספינות נפט. הפעולות האלו כרוחות בשהייה ארוכה בים, בעוד שהלוחמים פועלים בשקט ובחשאיות גמורה. "אם הפעולה מתגלה, יש לזה מחיר שעלול להיות כבד. כאשר הפעולה של הלוחמים נחשפת, זה יכול להביא לידי הסלמה ברמה מדינית", סיפר מפקד לגת ההדרכה.

רק לאחרונה קיבל מפקד השייטת, הקצין המוערך אלוף משנה ד', תעודת הערכה מיוחדת מהרמטכ"ל אביב כוכבי, על מה שהוגדר "רצף מבצעים". ביום שבו על פי הפרסומים נפגעה הספינה האיראנית, ד' קודם לתת-אלוף. "התקופה האחרונה באמת מאופיינת בפעילות מאוד ענפה ומשמעותית", אמר ס'. כשנשאל מה הוא מבצע של השייטת, ענה: "כל מה שאתה רק יכול לדמיין ואולי גם קצת מעבר לזה, מהדברים שאנחנו מכירים ביהודה ושומרון, ועד למבצעים ייעודיים בכל גזרה ובכל מקום שאליו אנחנו נדרשים".