טלטלה במוסד: 3 בכירים פרשו - עקב מהלכים שמוביל ראש הארגון

פרסום ראשון: בעקבות שינויים ארגוניים ופיצול בין אגפים שמוביל ברנע, שלושה בכירים המקבילים לדרגת אלוף בצה"ל, הודיעו בשבועות האחרונים על עזיבתם. בכיר נוסף צפוי גם להודיע על פרישה

זמן צפייה: 01:17

טלטלה בצמרת המוסד: בעקבות שינויים ארגוניים ופיצול בין אגפים שמוביל ראש המוסד החדש דדי ברנע, שלושה בכירים, המקבילים לדרגת אלוף בצה"ל, הודיעו על פרישתם - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13.

הבכירים שהודיעו על פרישתם, חצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד של ברנע, הם ראש אגף טכנולוגיה, ראש אגף המלחמה בטרור וראש אגף "הצומת", אגף המרכזי של הארגון להפעלת סוכנים. בנוסף, בכיר רביעי שמשמש כראש המערכה האסטרטגית גם צפוי להודיע על פרישתו.

לפני כחצי שנה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הודיע על מינויו של ברנע לראש המוסד. ברנע שירת בצה"ל כלוחם בסיירת מטכ"ל. כמו כן, הוא מחזיק בתואר שני במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטה בניו יורק.

בעברו, שימש ברני כמנהל עסקי בכיר בבנק להשקעות בארץ. ברנע התגייס למוסד בשנת 1996 לקורס קציני איסוף ושובץ באגף מבצעי. לאחר מכן, היה מפקד יחידות מבצעיות בארץ ובחו"ל. בין השנים 2019-2013 פיקד על אגף צומת במוסד, שם הוענקו לאגף בראשותו ארבעה פרסי ביטחון ישראל. משנת 2019 כיהן ברנע בתפקיד סגן ראש המוסד, ובתחילת חודש יוני נכנס ברנע לתפקידו כראש המוסד.