אזרח שעבד בבית גנץ מואשם בריגול לאיראן: "הציע לשתול תולעת במחשבו"

במסגרת חקירה של שב"כ ולה"ב 433 עלה כי עומרי גורן, שעסק בעבודות ניקיון בביתו של שר הביטחון, פנה מיוזמתו לגורם איראני והציע לו להתקין תוכנת ריגול במחשבו של השר. כתב אישום הוגש נגדו

זמן צפייה: 03:52

במסגרת פעילות משותפת של שב"כ ולה"ב 433, נעצר עומרי גורן גורוכובסקי בן ה-37, אזרח ישראלי ותושב לוד שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון בני גנץ, זאת לאחר שפנה מיוזמתו לגורם המזוהה עם איראן והציע לסייע לו לרגל אחרי השר עקב גישתו לביתו - כך עולה מכתב האישום שהוגש היום לפרקליטות מחוז מרכז. כמו כן, מעצרו של גורן הוארך על ה-2 בדצמבר.

בהמשך לכך, מטעם שב"כ נמסר כי הם לומדים את הנזק וכי הם מודים שטעו. בד בבד, גורמים משפטיים בכירים שנחשפו לחומרי פרשת הריגול בביתו של גנץ תקפו את שב"כ: "מדובר במחדל בטחוני אדיר".

בני גנץ יוצא מביתו ביום שאחרי תוצאות הבחירות
בני גנץ יוצא מביתו ביום שאחרי תוצאות הבחירות | צילום: חדשות 13

בהמשך לכך, לגורן עבר פלילי עשיר שכולל שוד בנק ועבירות מרמה, ובמהלך חייו הוא הורשע חמש פעמים בביצוע פשע. כמו כן, גורן ישב במשך 4 שנים בכלא ישראלי. בכתב האישום שהוגש נגדו נכתב: "במעשיו האמורים, מסר הנאשם ידיעה והתכוון לפגוע בביטחון המדינה. וכן השיג, אסף, הכין, רשם או החזיק ידיעה והתכוון לפגוע בביטחון המדינה".

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, גורן, שעסק יחד עם בת זוגו מספר שנים בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ, איתר באמצעות תוכנת הטלגרם כתובת של נציג קבוצת Black Shadow, שעלתה לכותרות לאחרונה לאחר שפרצה לאתר "אטרף", פנה אליו בזהות בדויה, הציג את עצמו כמי שעובד אצל שר הביטחון הישראלי וציין כי ביכולתו לסייע לקבוצה בדרכים שונות. עוד הוסיף גורן, כי תמורת סכום כספי הוא יוכל להעביר מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת" - אותה ישתול במחשבו של השר.

הנאשם בריגול בביתו של גנץ
הנאשם בריגול בביתו של גנץ

כמו כן, על מנת להוכיח את יכולותיו, צילם גורן במהלך חודש נובמבר מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים אותם צילם: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, כספת סגורה ומכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לשר גנץ בעת ששירת כרמטכ"ל, תמונות ממוסגרות של השר ובני משפחתו וחשבון תשלום ארנונה של השר. לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות מהטלגרם, ואת התמונות ממכשיר הטלפון שלו.

עו"ד גל וולף, שמייצג את המנקה בביתו של גנץ מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוע כי פעל מתוך מצוקה כלכלית".