כמה בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס חוסלו; מטחים כבדים לדרום

הותר לפרסום כי צה"ל ושב"כ סיכלו במבצע משותף כמה מפקדים בכירים בארגון הטרור בעזה ובחאן יונס, הנחשבים מקורבים למוחמד דף; רה"מ: "זו רק ההתחלה, נכה בטרוריסטים מכות שהם לא חלמו עליהם"

זמן צפייה: 00:00

מבצע שומר החומות: כמה בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס חוסלו היום (רביעי) במבצע משותף של צה"ל ושב"כ. מדובר במפקדים בכירים בעזה ובחאן יונס, הנחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף. זהותם תפורסם בהמשך. צה"ל הגדיר את המבצע "מורכב וראשון מסוגו".  ראש הממשלה נתניהו התייחס לחיסול ואמר: "זו רק ההתחלה, נכה בטרוריסטים מכות שהם לא חלמו עליהם".

לאחר מכן, נורו לעבר ישראל מטחים כבדים של רקטות לעבר יישובי הדרום, בהם אשדוד, אשקלון, עוטף עזה, באר שבע והפזורות הבדואיות. בעקבות החיסול, בישראל נערכים לירי למרכז הארץ.

שומר החומות, עזה, תקיפה, צה''ל, חיל האוויר
תקיפת צה''ל בעזה | צילום: רויטרס

בד בבד, מטוסי קרב תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון הרצועה, במרחב אזרחי. זמן קצר קודם לכן, צה"ל תקף חוליית שיגור כלי טיס בלתי מאויש של חמאס בזמן ההכנות לשיגור לישראל, לאחר מכן, סיכל משגר רקטות בעל עשרה קנים, שהיה ערוך לירי לעבר אשדוד ואשקלון ואחר כך תקף שתי חוליות של משגרי נ"ט. בהמשך, כלי טיס של צה"ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ"ט מגדוד סג'עייה של חמאס.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההסלמה בדרום: הרוג ופצועים קשה ובינוני מירי נ"ט בגבול הרצועה

גליה הצילה את בת ה-3 שנפצעה מרקטה: "שמעתי צרחות ורצתי לרכב"

ליל קרב: מאות רקטות למרכז ולדרום; אב ובתו נהרגו ליד לוד

שומר החומות, עזה, תקיפה, צה''ל, חיל האוויר
תקיפת צה''ל בעזה | צילום: רויטרס

על פי משרד הבריאות בעזה, עד כה נהרגו 56 בני אדם בתקיפות ברצועה, בהם 14 ילדים ושלוש נשים. 335 נפצעו עד כה. עוד דיווחו הפלסטינים כי 1,500 מבנים ניזוקו ועוד שבעה בתי ספר בעזה נפגעו מאז תחילת סבב הלחימה, וטענו כי הנזקים נאמדים במיליוני דולרים.

מוקדם יותר, חיל האוויר תקף את המבנה שממנו בוצע ירי הקורנט שגרם למותו של צעיר ולפציעתם של שלושה נוספים, בהם אחד במצב קשה מאוד. במקביל, דיווחו פלסטינים כי צה"ל שיגר כמה טילים לעבר בית בשכונת שייח רדואן בעזה. קודם לכן, דווח על ארבעה הרוגים בעזה בתקיפת רכב מהאוויר.

כאמור, צעיר ישראלי נהרג היום ושניים נוספים נפצעו אנוש וקשה מאוד בגבול רצועת עזה מירי נ"ט שביצע חמאס, באזור נתיב העשרה. מיד לאחר הירי, החל חמאס לשגר מטחי רקטות לאזור, בזמן פינוי הפצועים, והם חולצו תחת אש.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105121447' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת אתרי אמל"ח' poster='' kid='1_7f0rysla' duration='23']

הפצועים פונו לבית החולים ברזילי. סגן ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, גיל תימור, שהגיע למקום כדי לסייע - נפצע קל מרסיס ופונה גם הוא לבית החולים. בבית החולים השתפר מצבו של הפצוע הקשה, והוא מוגדר כעת בינוני.