הערכה בישראל: חמאס רוצה להפסיק את ההפגנות בגבול הרצועה

הארגון השולט בעזה אומנם לא אמר מפורשות שיבטל את המחאות, אך הוא הפסיק לדאוג להסעות לגבול • איראן ממשיכה במאמצי ההתבססות - וישראל משיבה ברמזים בדמות תרגילים צבאיים • סקירה ביטחונית

זמן צפייה: 03:09

בישראל מעריכים כי חמאס רוצה להפסיק את ההפגנות השבועיות בגבול רצועת עזה כדי להמשיך לקדם את ההסדרה – אליה ישראל צועדת בשקט.

היום (שישי) הגיעו לגבול הרצועה כ-2,700 פלסטינים, מספר מפגינים נמוך ביחס להפגנות קודמות. אלא שהנקודה המעניינת היא שלשם שינוי, חמאס לא ארגון הסעות לגבול. הארגון לא אמר בפירוש שהוא מבטל את המחאות, אך הוא לא פועל להביא מפגינים. בישראל, מתחילים לפרש מהלכים אלה כניסיון של חמאס לשים סוף להפגנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו יביא לאישור הממשלה: 5 מיליון שקלים למיגון מבנים בעוטף

נחשפה תשתית טרור בשטחים – שכמה מחבריה ביצעו את הפיגוע בדולב

מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה – כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

Whatsapp Image 2019 12 13 At 1
הפגנות בגבול רצועת עזה

מתחת לפני השטח, ישראל בונה קו מתח גבוה חדש לרצועה ומאפשרת ייצוא תותים מזה – כך, בשקט, הצדדים צועדים לעבר הסדרה, כשגולת הכותרת היא מה שחמאס מצפה לו – אזור תעשייה.

בחמאס הופתעו לגלות שמי שהציג את עצמו כאבי תורת ההכתשה של עזה, נפתלי בנט, התיישב על כיסא שר הביטחון. אך גם בנט מבין שההסדרה יכולה ליצור מציאות ביטחונית טובה יותר לתושבי הדרום, יותר מל תקיפה נועזת.

Palestinians Take Part In A Rally Marking The 32nd Anniversary Of Hamas Founding In The Northern Gaza Strip
בעזה מציינים 32 שנים להיווסדות חמאס | צילום: רויטרס

בגזרה הצפונית, איראן ממשיכה במאמצי ההתבוססות שלה – מה שידרוש מישראל לטפל בניסיונות הללו, יחד עם ההבנה שמשמרות המהפכה האיראנים ינסו להגיב על כך.

ישראל שולחת רמזים עבים לאיראן, ורק השבוע נערך תרגיל בצפון שבו צה"ל הקפיץ כוחות ויתרגל הגנה מפני חזבאללה שנכנס לתוך שטח הגליל, תרחיש רלוונטי ואפשרי שיתממש בשנה הקרובה.

שתי מערכות הבחירות הקודמות היו בסימן המתיחות בדרום – אך נראה כי הבחירות הקרובות העיניים יהיו נשואות צפונה.

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן
שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן | צילום: דובר צה''ל

אמש תקפו כלי טיס של צה"ל תשתית תת קרקעית ומטרה ימית של חמאס בדרום הרצועה ומתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה. זאת, בתגובה לירי הרקטה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שנפלה בשטח פתוח והביאה להפעלת התרעת צבע אדום.

ההתרעה הגיעה לאחר שבמהלך הלילה הקודם נורו שתי רקטות משטח הרצועה לעבר שדרות ושער הנגב - אחת יורטה על ידי כיפת ברזל ואחת התפוצצה בתוך שטח הרצועה. תושבת שדרות נפגעה קל כשרצה למרחב מוגן, ואדם נוסף לקה בחרדה. השניים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בתגובה לירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה.