לפני ואחרי: תמונות הלוויין חושפות את הנזק מתקיפה בסוריה

חברת המודיעין הישראלית ISI פרסמה צילום שבו נראות תוצאות התקיפה שאירעה השבוע בצפון המדינה ומיוחסת לישראל. בתמונה נראה מבנה, שנטען כי נערך בו פרויקט לדיוק טילים, לאחר שספג נזק כבד

זמן צפייה: 02:34

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל שפורסם היום (חמישי) חושף את תוצאות התקיפה שנערכה השבוע דרומית לחלב, ומיוחסת לישראל. בתמונת הלוויין ניתן לראות את הנזק הכבד שנגרם למבנה, שנטען כי נערך בו פרויקט לדיוק טילים ורקטות.

בתמונה ניתן לראות שהמבנה ניזוק משמעותית, וככל הנראה גם המכונות שהיו בו - מה שכנראה משתק את יכולת הייצור של רכיבים באתר.

נזק מתקיפה שיוחסה לישראל ב-4 במאי בסוריה
נזק מתקיפה שיוחסה לישראל ב-4 במאי בסוריה | צילום: ImageSat International (ISI)

ביום שני בערב הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, סאנא, כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית על המרכז למחקרים מדעיים בעיר חלב. בתקשורת האיראנית דווח כי נשמעו שלושה פיצוצים במקום. הצבא הסורי הודיע כי מדובר במטוס קרב ששיגר מספר טילים לעבר מחסנים צבאיים בפרברי חלב.

ביום שישי דווח בסוריה כי מסוקי קרב של חיל האוויר שיגרו טילים בשמי רמת הגולן לעבר מטרות בדרום המדינה. היעדים, כך על פי הטלוויזיה הסורית הרשמית, היו מוצבים של הצבא הסורי, מטרות של חזבאללה וכן מטרות איראניות באזור קוניטרה ובכפרים שבצפון רמת הגולן הסורית.

הסורים דיווחו כי מספר בני אדם נהרגו, כמה נוספים נפצעו ונזק נגרם למקום. זו התקיפה החמישית בחודש האחרון שיוחסה לישראל. בצה"ל לא הגיבו לטענות.

כזכור, בצה"ל פרסמו לאחרונה כי ארגון חזבאללה מנסה להקים תאים של פעילים ברמת הגולן הסורית על מנת לפתוח משם חזית נגד ישראל.

יירוט בשמי דמשק (ארכיון)
יירוט בשמי דמשק (ארכיון) | צילום: חדשות 13

ביום שלישי אמרו גורמים ביטחוניים כי איראן מצמצמת את כוחותיה בסוריה ומפנה בסיסים, לראשונה מאז שנכנסה למדינה. לדבריהם, בכוונת ישראל להגביר את הלחץ על טהראן עד שתצא לחלוטין מסוריה. עוד אמרו הגורמים כי "דמשק משלמת מחירים הולכים וגוברים בשל הנוכחות האיראנית בשטחה, על מלחמה שאינה שלה. איראן הפכה מנכס עבור סוריה, לנטל".

בשנה החולפת, כידוע, חל זינוק משמעותי במניין התקיפות שיוחסו לישראל לפי פרסומים זרים. מדובר בתקיפות שמתמקדות בכוחות איראן, נעשות בעומק שטח סוריה, וגובות מחיר גם ממשטר אסד. בחצי השנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בהיקף הברחות האמל"ח מאיראן לסוריה.

"אנחנו נחושים, נחושים יותר, ואני אגיד לכם למה - בשביל איראן, סוריה זו הרפתקה שרחוקה 1,000 קילומטר מהבית, בשבילנו זה החיים", אמר שר הביטחון, נפתלי בנט. "אנחנו הרבה יותר נחושים. חיילים איראנים שבאים לאדמת סוריה ופועלים בה, דמם בראשם. הם מסכנים את חייהם, משלמים בחייהם וימשיכו ביתר שאת. אנחנו לא נוותר ולא נאפשר הקמת בסיס איראני קדמי בסוריה".