נזק ברדיוס של 250 מטר: כך נראות תוצאות הפיצוץ בבגדד • תיעוד

חברת "אימאג' סאט" פרסמה תצלומי לוויין של הבסיס הצבאי בעיראק שתקיפתו מיוחסת לישראל. בתמונות ניתן לראות את הנזק שנגרם למקום ולמבנים הסמוכים, אך קשה לקבוע אם מדובר בתקיפה או תאונה

זמן צפייה: 01:26

חברת ImageSat International פרסמה היום (רביעי) תצלומי לוויין המציגים את תוצאות הפיצוץ בבסיס הצבאי בדרום בגדד המיוחס לישראל, מוקדם יותר השבוע. בתמונות ניתן לראות את הנזק שנגרם לאתר, כמו גם למבנים סמוכים למקום. כתוצאה מהתקיפה, כזכור, אדם נהרג ו-29 נוספים נפצעו. מהצילומים קשה לקבוע אם אכן הותקף הבסיס, או שמדובר בתאונה במחסן תחמושת.

על פי דוח המודיעין שפרסמה החברה, ההערכה היא כי מדובר בתקיפה אווירית שגרמה לנזק רב במקום והביאה גם לפיצוצי משנה, ככל הנראה של תחמושת שאוחסנה באתר, שגרמו לנזק משני משמעותי למבנים ברדיוס של כ-250 מטרים.

תיעוד לוויני של הפצצת מחסן הנשק בעיראק
תיעוד לוויני של הפצצת מחסן הנשק בעיראק | צילום: ImageSat International (ISI) https://www.imagesatintl.com/

עוד בחדשות 13:

דיווח: ישראל עומדת מאחורי תקיפת מחסן הנשק בבגדד

דיווחים בעיראק: מחסן תחמושת התפוצץ בדרום מערב בגדד

איראן ממשיכה לשתוק מול "תקיפות מסתוריות" בעיראק • פרשנות

תיעוד לוויני של הפצצת מחסן הנשק בעיראק
תיעוד לוויני של הפצצת מחסן הנשק בעיראק | צילום: ImageSat International (ISI) https://www.imagesatintl.com/

מוקדם יותר היום, דיווח העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט"מפי גורם ביטחוני כי "כל הנתונים מצביעים על כך שישראל, ייתכן על ידי תמיכה מארצות הברית, הפציצה בעיראק בסיסים של כוחות איראניים - כפי שהיא עושה בסוריה".

עוד הוסיף הגורם כי עיראק לא תפרסם את ממצאי התחקיר שנערך בנוגע לפיצוץ מחסן התחמושת, בדומה לתחקיר שערכה על ההפצצה שבוצעה בחודש שעבר נגד בסיס במרכז המדינה.  זאת כיוון שבעיראק "לא מעוניינים לעצבן את האיראנים, שהאסטרטגיה שלהם היא לא לדבר על התקיפות הישראליות והאמריקניות נגד בסיסיהם במזרח התיכון".

פיצוץ במחסן נשק בבגדד
פיצוץ במחסן נשק בבגדד

כאמור, ביום שני אירע פיצוץ במחסן תחמושת בבסיס צבאי בבגדד, השייך למיליצה הנתמכת על ידי טהראן כתוצאה משריפה - כך מסרו הרשויות. גורם מסר ל"רויטרס" כי במחסן היו רקטות לטווח קצר. השריפה גרמה לשיגור כמה מהרקטות, שפגעו בשכונות הסמוכות ופצעו בעיקר ילדים. מקור במשטרה המקומית מסר כי השריפה נגרמה ככל הנראה מרשלנות באחסון הרקטות.

הפיצוץ הגיע ברקע דיווחים בשבועות האחרונים על תקיפות ישראליות במדינה. העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" שמתפרסם בלונדון, דיווח לפני כשבוע וחצי מפי "גורמים ביטחוניים בתל אביב" כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות". זאת, לאחר שמספר ימים קודם לכן דווח כי גורמים דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו שישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו במדינה בחודש יולי.