אירוע דריסה סמוך למחסום קלנדיה; הרקע ככל הנראה פלילי

לוחם משמר הגבול נפצע קל לאחר שנדרס סמוך לירושלים, והוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. הנהג נמלט מהזירה, וכוחות הביטחון פתחו במרדף

אירוע דריסה סמוך לירושלים: לוחם משמר הגבול כבן 20 נפצע היום (חמישי) קל, לאחר שנדרס על ידי נהג רכב סמוך למחסום קלנדיה. הנהג נמלט וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריו. צוות מד"א העניק טיפול ללוחם, שסבל מפציעות בראש ובגפיים, ופינה אותו לבית החולים שערי צדק. הרקע לאירוע ככל הנראה פלילי.

כזכור, בתחילת החודש קצין צה"ל, סרן ישראל מאיר אליצור, נפצע קשה ולוחם מג"ב נפצע קל, מפגיעת רכב בכפר נעמה הממוקם מערבית לרמאללה. מסוק של מד"א פינה אותם לבית החולים שיבא שבתל השומר. הקצין, בן 20, סבל מפגיעה רב מערכתית והובהל לחדר ניתוח. הלוחם, בן 19, סבל מפגיעות בגפיים וקיבל אף הוא טיפול במרכז הרפואי, ובתומו שוחרר לביתו. שניים מהמחבלים נהרגו על ידי כוח צה"ל בזירה, ומחבל נוסף נפצע קל.

מתחקיר האירוע עלה כי המחבלים השליכו לפני הפיגוע בקבוקי תבערה לעבר מעבר שסמוך לכביש 443. ברכב שבו ביצעו המחבלים את הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי מבצעי הפיגוע הם אמיר מחמוד דראג', בן 20 מהכפר חרבתא אל-מסבאח, והייתם ג'ומעה עלקם מהעיירה סאפא. מחבל נוסף שנהרג באירוע הוא יוסף ראאד ענקאווי בן 20 מהכפר בית סירא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אז לאירוע, בפתח פגישתו עם ראש ממשלת סמואה: ״הבוקר חיילי צה"ל פעלו במהירות וחיסלו את הטרוריסטים שאיימו לדרוס אותם. אנחנו שולחים ברכות להחלמה מהירה לקצין הפצוע ונעשה כל דבר כדי לזרז את הריסת הבתים של המרצחים הללו, כמו של הרוצח של אורי אנסבכר. נתתי הוראה לזרז את ההריסות של הבתים האלה במסגרת המגבלות של מערכת המשפט. אנחנו נחושים להמשיך את המאבק התקיף שלנו נגד המרצחים ונגד הטרור באשר הוא", אמר.

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ קרא להכביד את הענישה על מחבלים: "עוד שני מחבלים מצטרפים הבוקר למעגל התמיכות של הרשות הפלסטינית. המציאות של פיגועים אינה גזרת גורל. מדיניות ההכלה של ישראל צריכה להשתנות. במלחמה הזו אין זמן לפשרות, אין מקום למידתיות. מול הפרסים לטרור צריך להכביד את הענישה. מי שפוגע בנו צריך לדעת שהוא ומשפחתו ישלמו מחיר כואב".