יוצא מהצללים: אושר מינויו של רונן בר לראש השב"כ

הוא לחם בסיירת מטכ"ל, התגייס לשב"כ ליחידת המבצעים ואחרי שורת תפקידים הגיע להיות מספר 2 בארגון. רה"מ בנט בחר בו בשל ניסיונו המבצעי וחיבורו לעולם הטכנולוגי. זהו ראש השב"כ החדש

זמן צפייה: 04:09

הממשלה אישרה היום (שני) את מינוי ראש השב"כ החדש - רונן בר (ברזובסקי), שתפקידו הקודם היה סגן ראש השב"כ. בר בן 55, נשוי ואב לשלושה. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד.

בר יצא מוקדם הבוקר מביתו והתייחס למינויו עוד לפני אישור הממשלה: "בואו נחכה טיפה שהממשלה תאשר לי להוריד את ה-ר' ולחזור לשם המלא שלי. אני רק יכול להגיד תודה לראש הממשלה על האמון והגיבוי. אני רק מחכה להתחיל לעבוד עם העובדים המצוינים שלנו. יש לי עוד יום ארוך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד: צעיר מאופקים הפיץ תמונות וסרטונים מיניים של מאות נשים

לפיד מגבה את שטרן: "הוא לא אמר שגרס תלונות על הטרדה מינית"

בעלי בן אנד ג'ריס: "אנחנו לא מחרימים את ישראל בשום צורה"

נפתלי בנט ורונן בר
נפתלי בנט ורונן בר | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

את שירותו הצבאי בצה"ל החל כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ ובשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכוח של הארגון. בשנת 2018 מונה לסגן ראש השב"כ, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בחר למנותו לתפקיד, בשל ניסיונו המבצעי וחיבורו לטכנולוגיה, שכן הוא מאמין שזה עתידו של שירות הביטחון הכללי. שיקול נוסף שעלה לפני מינויו הוא יחסיו הטובים עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ושאר האלופים בצה"ל.

נפתלי בנט ורונן בר
נפתלי בנט ורונן בר | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר לאחר המינוי כי "רונן הוא לוחם אמיץ ומפקד נועז, שעסק לאורך כל חייו במשימה העליונה מכולן - הגנה על ביטחון ישראל. הוא סיכן את חייו לא פעם למען המולדת. רונן צמח בשורות הארגון ושירת בו בשורה של תפקידים שונים, בהם תרם תרומה כבירה לשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. עם כניסתו כעת לתפקיד ראש השב"כ, אני בטוח כי הוא יצעיד את השירות קדימה לפסגות חדשות של עשייה ומצוינות".

שר הביטחון בני גנץ בירך על המינוי וכתב: "רונן, בשמי ובשם כל מערכת הביטחון, בהצלחה. אנו מכירים שנים ארוכות, ואני בטוח שתבצע את תפקידך במסירות, במקצועיות, ובממלכתיות ותביא את הארגון לשיאים חדשים. בשנים האחרונות, שיפרנו משמעותית את זה שיתוף הפעולה הבין-ארגוני, וביחד נמשיך ונפעל כאגרוף אחד נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל".