תחקיר צה"ל: ירי הרקטות מעזה - כתוצאה מ-2 ברקים שפגעו במשגרים

כחמישה ימים אחרי ירי הרקטות מהרצועה לעבר ישראל, תחקיר צה"ל קובע כי במהלך הלילה פגעו בתוך רבע שעה שני ברקים בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה, שהפעילו רקטות במשגרים תת קרקעיים

זמן צפייה: 01:18

תחקיר צה"ל הושלם היום (חמישי) בעניין ירי שתי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בתחילת השבוע, ובו נקבע כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון.

תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.

כזכור, מספר שעות לאחר הירי, גורם פלסטיני בכיר שצוטט בעיתון "אל-קודס", טען כי ייתכן שחדירה של מי גשמים אל כן השיגור גרם לתקלה חשמלית - והיא זו שהפעילה אותו ושיגרה את הרקטות. עוד אמר כי למרות שהפלגים הפלסטיניים לא חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה בקרוב.

מכ''ם הגשם בזמן השיגורים לעבר ישראל
מכ''ם הגשם בזמן השיגורים לעבר ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בפתח ישיבת הממשלה לאירועי הלילה, והבהיר: "לא נקבל שום התקפות נגד מדינת ישראל ואזרחי ישראל". נתניהו ביקש להזהיר את ארגוני הטרור בעזה, ואיים: "גם בזמן משבר הקורונה - אל תנסו אותנו. אני אף פעם לא מפרט את התוכניות המבצעיות שלנו, אבל אני אומר להם - המחיר של המשך התוקפנות יהיה כבד, כבד מאוד".

רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל
רצועת עזה בליל השיגור לעבר ישראל | צילום: רויטרס

מי שעוד דיבר על שיגור הרקטות היה שר הביטחון בני גנץ, שבנאום שנשא בטקס לזכר חללי מבצע קדש, אמר: "הלילה הזה היה לילה לא שקט בדרום הארץ, ויש לכך אחראי אחד - ארגון חמאס.  אני מבקש לומר לתושבי הדרום שאנחנו פועלים במספר כיוונים, גם מבצעיים וגם אחרים, בכדי להביא לשקט ארוך טווח".

רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד
רסיסים מהרקטה ששוגרה לעבר אשדוד | צילום: Ashdod news

כאמור, שתי רקטות שוגרו בלילה שבין שבת לראשון מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים - לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה והשמיד עמדות צבאיות של חמאס.

הרקטה הראשונה שוגרה סמוך לשעה 2:00 לכיוון אשדוד. המערכות של חיל האוויר ופיקוד העורף זיהו כי היא לא עתידה ליפול במקום שיהווה סכנה עבור התושבים, ולכן הוחלט שלא להפעיל את האזעקה. גם הרקטה השנייה שוגרה לכיוון אשדוד והשפלה, אולם הפעם הוחלט שכן להפעיל את ההתרעה.