הסלמה בדרום: 36 רקטות נורו לארץ; כוכבי דחה את ביקורו בארה"ב

במהלך הלילה ובמקביל לתקיפות צה"ל ברצועה, גורמי טרור בעזה החלו לשגר מטחי רקטות שנמשכו עד שעות הבוקר • אין נפגעים באירועים • נתניהו כינס את בכירי מערכת הביטחון לדיון בקריה

זמן צפייה: 02:58

הסלמה בדרום: 36 רקטות נורו הלילה (שבת) משטח רצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, בין היתר יישובים במועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון. שש רקטות מתוכן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים. בעקבות הירי המסיבי, ארגוני טרור בעזה מתכוננים להסלמה כתוצאה מתגובה אפשרית נרחבת של צה"ל בשעות הקרובות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בקריה שבתל אביב להערכת המצב הביטחוני בהשתתפותם של שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובכירים נוספים. מוקדם יותר הסתיימה הערכת המצב המבצעית שקיים הרמטכ"ל בעקבות הירי לעבר שטח ישראל, במסגרתה הנחה על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2104211033 ' autoplay='0' credit='telegram:yediotnews' desc='' poster='' kid='1_l7k1j1ky' duration='13']

בתגובה לירי שהחל סביבות השעה 23:00, צה"ל תקף עמדות חמאס, תשתיות תת קרקעיות ומשגרי רקטות של הארגון - כך אישר דובר צה"ל.

נזק שנגרם באחד היישובים במועצה האזורית אשכול
נזק שנגרם באחד היישובים במועצה האזורית אשכול

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט בשיחות סגורות: "לא אסכים למנות את שי ניצן לשופט בעליון"

נפתלי בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית"

אירוע חריג: מאבטח ביהמ"ש המחוזי בי-ם ירה באוויר לאחר שהותקף

דיונים ביטחוניים בקריה בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, רב אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים
דיונים ביטחוניים בקריה בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו, רב אלוף אביב כוכבי ובכירים נוספים | צילום: ללא

בתוך כך, דובר חמאס בעזה מסר הבוקר כי "התוקפנות הציונית על עזה מטרתה לשבור את רצון העם שלנו. ההתנגדות הפלסטינית מוכנה להגיב על התוקפנות. ההתנגדות מאוחדת עם העם שלנו בירושלים במערכה שלהם נגד הכיבוש הציוני במטרה להגן על מסגד אל-אקצא".

בנוסף, ארגון הטרור שלח מסר מאיים לכיוון ישראל: "אנו מזהירים את הכיבוש הציוני מהמשך ההסלמה בירושלים. הכיבוש יישא בהשלכות המשך ההסלמה והגזענות של חייליו נגד תושבי ירושלים הפלסטינים".

גם בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה שלחו מסר לישראל: "נגן על ירושלים באמצעות הנשק שלנו ורצוננו. תושבי ירושלים (הפלסטינים) לימדו את הכיבוש לקח שהם לא ירשו לכפות מציאות חדשה בעיר".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2104241053' autoplay='0' credit='בני חסון ' desc='נפילה בקיבוץ אשכול' poster='' kid='1_7fjbtzk6' duration='33']

שר החוץ הירדני אמר הלילה בעקבות ההסלמה: "אנו מגנים את ההתקפות הגזעניות על העיר העתיקה בירושלים ואנו מזהירים מההשלכות. יש לפעול בזירה הבין-לאומית כדי להגן על תושבי ירושלים מפני תוקפנות גזענית עוינת. ירושלים היא קו אדום וכל פגיעה בה היא משחק באש".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בתגובה לאירועים: "לילה קשה עבר על יישובי עוטף עזה. מדינת ישראל לא יכולה לאפשר חזרה למציאות של פחד ואימה בדרום. חמאס צריך לשלם מחיר כבד על הפרת השקט".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לירי מרצועת עזה הלילה לעבר יישובי הדרום וכתב: "36 רקטות. חמאס בדרום, חזבאללה בצפון ואיראן מזהים את החולשה של הממשלה המשותקת שלנו".

טרקטור שנפגע כתוצאה מהירי הרקטי לעבר יישובי העוטף
טרקטור שנפגע כתוצאה מהירי הרקטי לעבר יישובי העוטף

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר היום בעקבות האירועים: "הירי במהלך הלילה מזכיר לנו שגם השקט הוא זמני ושביר. הבוקר איתרנו נפילה בתוך שטח קיבוץ, בנס לא היו נפגעים בגוף, אך כמו תמיד, הנזק בנפש הוא גדול". עוד הוסיף לומר: "מעל שני עשורים שהירי על יישובי שער הנגב נמשך. מעל שני עשורים שממשלות ישראל לא השכילו לייצר אסטרטגיה ברורה להפסקת הירי. לשמחתי, הירי לא מנע מאיתנו להתרחב ולהתפתח, אך אין ספק שמגיע לנו ביטחון, שגרה יציבה ותחושת הביטחון לנו ולילדינו. זו אחריותה של ממשלת ישראל גם בבוקר הזה".

תקיפת צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13 / ארכיון