שלוש רקטות נורו משטח הרצועה לישראל - צה"ל תקף ברצועה

פגיעה בחניית בית בחוף אשקלון גרמה לנזק קל למבנה, ונפילה נוספת אותרה בסמוך לחממה באחד מקיבוצי המועצה. אין דיווח על נפגעים. בתגובה לירי תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות חמאס בעזה

זמן צפייה: 06:47

שלוש רקטות נורו היום (רביעי) מרצועת עזה לעבר לישראל – נפילה אחת אותרה בחממה בקיבוץ בחוף אשקלון. רקטה נוספת פגעה בחניית בית ביישוב בחוף אשקלון וגרמה לנזק קל למבנה. לא היו נפגעים, ונכון לשעה זו אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

בעקבות הירי תקפו טנקים של צה"ל שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. על פי דיווחים בכלי התקשורת ברצועה, ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה.

עוד בחדשות 13:

רקטות נורו לאשדוד ואשקלון: רה"מ הורד מהבמה בעת נאום • תיעוד

לאחר הירי לדרום: לילה מתוח ביישובים; המשטרה תגברה כוחות

בכיר בבית הלבן על הצהרת רה"מ: "אין שינוי בעמדתנו לגבי הבקעה"

פגיעת הרסיס בבית בעוטף עזה
פגיעת הרסיס בבית בעוטף עזה | צילום: עמית בוטנר

בתוך כך, על פי דיווחים בתקשורת בעזה, חצו ארבעה פלסטינים את גדר הגבול באזור ח'אן יונס שבדרום הרצועה. המחבלים הצליחו להרוס חלק מהגדר, לקחו ציוד מתוך עמדת צלפים של צה"ל, ונסוגו לאחר שכוח של צה"ל ירה לעברם. לפי הדיווח, לא היו נפגעים באירוע.

הרקטה שנפלה בתניב
הרקטה שנפלה בתניב | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה 15 יעדי טרור של חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. בין היתר, הותקף אתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית. זאת, לאחר שאמש שוגרו שתי רקטות לעבר אשדוד ואשקלון.

רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון
רקטה נחתה בחממה במועצה האזורית חוף אשקלון | צילום: דוברות המועצה האזורית חוף אשקלון

במהלך תקיפת צה"ל ברצועה הופעלה אזעקת צבע אדום במושב נתיב העשרה. לאחר בדיקה התגלה כי מדובר בהתראת שווא.

לאחר הירי, צה"ל הנחה על חזרה לשגרה בכל היישובים, אך בעיריית אשקלון הודיעו על פתיחת מקלטים ברחבי העיר. במקביל, במשטרה הודיעו כי הם מעבים את הכוחות בערים ומסרו: "אנו ערוכים מבצעית לכל תרחיש וקשובים למען הציבור". ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך התייעצות ביטחונית בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

על פי מקורות פלסטיניים, המתווכים המצרים הביעו כעס חמאס בעקבות הירי, וצוטטו: "ההתגרויות של גורמים בעזה בתקופת הבחירות עלולות להוביל למלחמה". גורמים מצרים מקהיר שוחחו עם ראשי הארגון ודרשו מהם הבהרות לשיגורים, וחמאס ענו כי הם יבדקו ויתחקרו את שאירע. במקביל, בצה"ל מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי הוא הג'יהאד האלסאמי ולא חמאס.

Whatsapp Image 2019 09 11 At 0
ראש הממשלה בהתייעצות ביטחונית בקריה | צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון

כאמור, אתמול בערב נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד ואשקלון לאחר שנורו שתי רקטות מרצועת עזה - ויורטו על ידי כיפת ברזל. זאת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו היה באירוע פוליטי באשדוד - האירוע הופסק ורה"מ הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ. עם זאת, כמה דקות לאחר מכן נתניהו חזר לנאום. הסרטון שבו נראה נתניהו מתפנה מהאולם הוסר מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

ממגן דוד אדום נמסר כי נפגעת חרדה בת 46 פונתה לבית החולים אסותא באשדוד וכי אין דיווחים נוספים על נפגעים. ככל הנראה גם לא נגרם נזק. עיריית אשקלון הורתה לפתוח מקלטים ברחבי העיר. עם זאת, צה"ל הורה ליישובי הדרום לחזור לשגרה. כמו כן, בצה"ל מעריכים כי מי שעומד מאחורי הירי הוא הג'יהאד האסלאמי ולא חמאס.