תיעוד: ברק פוגע בצפון הרצועה - ושתי הרקטות נורות לעבר ישראל

בצה"ל בודקים האם הסיבה לשיגור הרקטות שנפל בים מול אשדוד היא פגיעת ברק, שאירעה רגע לפני הירי במהלך מזג האוויר הסוער באותו אזור במהלך הלילה

זמן צפייה: 01:54

בתיעוד שפורסם מירי הרקטות הלילה (שני) ניתן לראות כיצד הן נורות מיד אחרי שברק פגע בבית חאנון שבצפון רצועת עזה, משם הן שוגרו. בעבר טען צה"ל כי פגיעות ברק מפעילות שיגור רקטות, ובצה"ל בודקים אם זו הסיבה לירי.

כאמור, הבוקר הודיע דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר תקף סדנאות לחפירת מנהרות של חמאס בדרום רצועת עזה, לאחר ששוגרו שתי רקטות לעבר אזור אשדוד ונפלו בים. לא דווח על נפגעים. זאת, לאחר כשלושה שבועות של שקט בדרום.

ירי רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל | צילום: דדי פולד

עוד כתבות בנושא >>

שתי רקטות נורו מעזה ונפלו בים מול אשדוד – צה"ל תקף בתגובה

תחקיר צה"ל: ירי הרקטות מעזה – כתוצאה מ-2 ברקים שפגעו במשגרים

פעמיים בשעה וחצי: אש נורתה לעבר כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה

כאמור, תחקיר צה"ל שפורסם לפני שלושה חודשים בעניין ירי שתי רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל מספר ימים קודם לכן, קבע כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון.

תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.

נזקי תקיפת צה"ל לאחר הירי

כזכור, מספר שעות לאחר הירי, גורם פלסטיני בכיר שצוטט בעיתון "אל-קודס", טען כי ייתכן שחדירה של מי גשמים אל כן השיגור גרם לתקלה חשמלית - והיא זו שהפעילה אותו ושיגרה את הרקטות. עוד אמר כי למרות שהפלגים הפלסטיניים לא חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה בקרוב.