לאחר הפסקת האש: הוסרו הנחיות ההתגוננות לעורף

לאחר שש שעות של שקט, דובר צה"ל הודיע בתום הערכת המצב בפיקוד העורף כי ביום ראשון, הלימודים יתקיימו כסדרם. במקביל, כבישים בעוטף עזה, שהיו סגורים 11 ימים, נפתחו

זמן צפייה: 00:29

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שישי) כי הוסרו כל הגבלות ההתגוננות בעורף, וכי החל מיום ראשון הלימודים יתקיימו כסדרם. בד בבד, כביש 4 מצומת זיקים ליד מרדכי וכביש 34 מצומת נירעם ליד מרדכי, נפתחו בשני הכיוונים. זאת, בתום הערכת המצב בפיקוד העורף. בתוך כך, משלחת המודיעין המצרי שנכנסה לעזה בשעות הבוקר עזבה את הרצועה, זאת לאחר שיחות שקיימה עם בכירי חמאס לייצוב הפסקת האש.

כאמור, הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה הלילה ב-2:00 לתוקף, עם היענות שני הצדדים לחדול מירי לאחר 11 ימי לחימה. בישראל טוענים כי הסכימו ל"שקט תמורת שקט", ואילו בארגון הטרור אומרים שישראל התחייבה "להסיר את ידה" משייח ג'ראח וממסגד אל-אקצא.

פגיעה באשכול, שני הרוגים באשכול
זירת פגיעת הרקטה במועצה האזורית אשכול | צילום: דובורת זק''א

מחצת ועד כניסת האש לתוקף, נורו 40 רקטות לעבר עוטף עזה. כ-90% מהן נפלו בשטח פתוח ומאז לא בוצע ירי לעבר ישראל. צה"ל לא תקף ברצועה במקביל.

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן סיכם את 11 ימי הלחימה בעזה, ועדכן כי צה"ל השמיד כ-100 קילומטרים של מנהרות, חיסל 25 בכירים בארגון ועוד כ-200 פעילים, התקיף כ-340 בורות שיגור והפציץ 70 משגרים. "פגענו פגיעה קשה ביכולת הייצור וההתעצמות של חמאס", אמר זילברמן, שאף התייחס לכישלון חיסול מוחמד דף: "עשינו כל מה שאפשר לעשות כדי שאנשים רעים לא יסיימו את המבצע בחיים".

מבצע שומר החומות, עזה
פעילות צה''ל ברצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות | צילום: רויטרס

במהלך המבצע הותקפו 5 בנקים ששימשו לניהול כספים של ארגוני הטרור, 9 בניינים רבי קומות שמהם עבדו הפעילים, סוכל פיגוע של מצנחי רחיפה ונרשמה הצלחה של 90% ביירוטים של כיפת ברזל. "בשלב זה, כל הכוחות עדיין פרוסים. אנחנו הולכים על הצד הבטוח", סיכם. בצה"ל מעריכים ש-80% מפס הייצור של הרקטות הושמדו.