רקטה שוגרה לעבר ישראל - נפלה בשטח מפעל באשקלון וגרמה לנזק

לאחר שמוקדם יותר השבוע בוצעו שני שיגורים מרצועת עזה לעבר יישובי השפלה כתוצאה ממזג האוויר, דובר צה"ל אישר כי אזעקה נשמעה באשקלון. לא דווח על נפגעים בגוף. הפרטים בבדיקה

זמן צפייה: 02:54

רקטה שוגרה היום (שבת) משטח רצועת עזה לעבר ישראל, נפלה שטח מפעל באשקלון וגרמה לזנק. דובר צה"ל אישר כי נשמעה אזעקה בעיר. לא דווח על נפגעים בגוף. הפרטים בבדיקה.

מוקדם יותר השבוע שתי רקטות שוגרו מצפון רצועת עזה לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים - לא היו נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף ברצועה והשמיד עמדות צבאיות של חמאס. מתחקיר צה"ל עלה כי הרקטות נורו בשל ברקים שהפעילו את משגרי הרקטות, וכי לא מדובר בירי מכוון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מחולצים, גשם, שלג – והצפות: סיכום היממה החורפית

לפיד על ההפגנה מול בית משפחת פרקש: "זה מגיע מלמעלה"

ילד ננשך ע"י תנין בערבה – מצבו קשה: "איבד הרבה דם"

תצפיות ומצלמות צה"ל תיעדו שני ברקים שפגעו בתוך רבע שעה בלוחות חשמל בשכונת שג'אעיה. הברקים יצרו פולסים חשמליים שפגעו במשגרים תת קרקעיים של החמאס, מה שגרם לירי הרקטות לשטח ישראל. לאחר מכן חמאס העביר לישראל מסר לפיו מדובר היה בתאונה.

כזכור, מספר שעות לאחר הירי, גורם פלסטיני בכיר שצוטט בעיתון "אל-קודס", טען כי ייתכן שחדירה של מי גשמים אל כן השיגור גרם לתקלה חשמלית - והיא זו שהפעילה אותו ושיגרה את הרקטות. עוד אמר כי למרות שהפלגים הפלסטיניים לא חוששים מעימות עם ישראל - הם לא מעוניינים באחד כזה בקרוב.