2 רקטות נורו לעבר עוטף עזה - צה"ל תקף ברצועה

רקטה אחת נפלה בשטח פתוח והשנייה יורטה. חיה"א הפציץ, בין היתר, אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס. בצה"ל מעריכים כי הג'יהאד האיסלאמי ביצע הירי בשל אסיר ביטחוני ששובת רעב וקיים חשש לחייו

זמן צפייה: 01:04

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (שישי) מטרות של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר אשקלון. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר, יחד עם כל טיס נוספים, תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה וכן תשתיות תת קרקעיות של חמאס.

אחת מהרקטות יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, ואילו השנייה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים בגוף או נזק. ההערכה בצה"ל היא כי הג'יהאד האיסלאמי הוא שביצע את הירי בשל אסיר ביטחוני ששובת רעב וקיים חשש לחייו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמליאל מגיבה לסערה: "ניסו לעצור את הרפורמות שאני מובילה"

אדלשטיין נגד כ"ץ: במקום לקרוא לפתיחת המשק, צריך תוכניות סיוע

גורם ביטחוני: הסכמים עם מדינות ערב יובילו לקניית נשק מארה"ב

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2010221038' autoplay='0' credit='רומי ישראל' desc='צבע אדום במהלך מסיבת יום הולדת' poster='' kid='1_ituglhy7' duration='48'']

שלשום אישר דובר צה"ל כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או על נפגעים. זאת, לאחר שהתרעת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה.

מאוחר יותר צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי. דו"צ מסר כי מטוסי ומסוק קרב הפציצו תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, התקיפה אירעה באזור חאן יונס, שממנה גם נחפרה המנהרה שנחשפה מוקדם יותר.

כאמור, צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול רצועת עזה, סמוך לכיסופים. מדובר במנהרה מסועפת בעומק עשרות מטרים שיועדה למלחמה הבאה נגד ישראל, וחצתה עשרות מטרים לשטחה. זו המנהרה הראשונה שנחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל.

המנהרה יצאה מחאן יונס ואין לה פתח יציאה בישראל. עד כה טרם נודע לאיזה ארגון היא שייכת. בימים הקרובים ימשיך צה"ל לפעול בה והיא תנוטרל. אתמול, התקבלה התרעה במכשול, שבעקבותיה צה"ל ביצע חפירות שחשפו את המנהרה. בניית המכשול עצמה טרם נגמרה, והיא צפויה להסתיים בחודש מארס.