לאחר חשיפת המנהרה: צה"ל יירט רקטה ששוגרה לישראל

דו"צ אישר כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מצפון הרצועה לעבר המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או נפגעים. בתגובה, צה"ל תקף ברצועת עזה תשתית תת קרקעית של חמאס

זמן צפייה: 01:55

דובר צה"ל אישר הערב (שלישי) כי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מצפון רצועת עזה לעבר יישובי המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או על נפגעים. זאת, לאחר שהתרעת צבע אדום נשמעה ביישובי המועצה.

מאוחר, צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי. דו"צ מסר כי מטוסי ומסוק קרב הפציצו תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, התקיפה אירעה באזור חאן יונס, שממנה גם נחפרה המנהרה שנחשפה מוקדם יותר.

כאמור, צה"ל חשף היום מנהרת טרור בגבול רצועת עזה, סמוך לכיסופים. מדובר במנהרה מסועפת בעומק עשרות מטרים שיועדה למלחמה הבאה נגד ישראל, וחצתה עשרות מטרים לשטחה. זו המנהרה הראשונה שנחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה – עד סוף השנה

בזכות המכשול החדש – צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה • תיעוד

קפסולות ובדיקות למורים: המתווה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

שיגור לעבר הדרום (ארכיון)
שיגור לעבר הדרום (ארכיון) | צילום: רויטרס

המנהרה יצאה מחאן יונס ואין לה פתח יציאה בישראל. עד כה טרם נודע לאיזה ארגון היא שייכת. בימים הקרובים ימשיך צה"ל לפעול בה והיא תנוטרל. אתמול, התקבלה התרעה במכשול, שבעקבותיה צה"ל ביצע חפירות שחשפו את המנהרה. בניית המכשול עצמה טרם נגמרה, והיא צפויה להסתיים בחודש מארס.

"המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב", אמר דובר צה"ל. "כל מה שקורה בעזה הוא באחריות חמאס. חפירת המנהרה היא על חשבון תושבי עזה - במקום שיגיע אליהם כסף". עוד הבהיר דו"צ כי חשיפת המנהרה אינה הסיבה לכך שצה"ל לא הגיב על ירי הרקטה בסוף השבוע: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב על הרקטה".

בסוף השבוע אישר דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור של רקטה משטח הרצועה לעבר עוטף עזה, שהתפוצצה בשטח פתוח. זאת, לאחר שהתרעה נשמעה ביישוב נתיב העשרה. לא דווח על נזק או נפגעים בגוף.