תושב עזה נכנס באישור הומניטרי - וביצע פיגועי הצתה ברמלה

שירוות הביטחון פרסם כי שוהה בלתי חוקי מעזה הצית סוכות בעיר בחודש שעבר וכן אוטובוס במקרה אחר. בנוסף, תכנן לבצע פיגועי חטיפה, תופת וירי והיה אמור לקבל אמל"ח מארגון "שהדאא אלאקצא"

Htbdgq
העצור, סלימאן כסאב | צילום: תקשורת שב״כ

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד תושב חאן יונס שנכנס לישראל באישור הומניטרי ונשאר כשוהה בלתי חוקי בחשד שביצע פיגועי הצתה ותכנן פיגועים נוספים. הוא הצית סוכות ברמלה ב-30 בסמפטמבר וב-4 באוקטובר השנה ותכנן מספר פיגועים נוספים.

סלימאן כסאב, בן 29, נכנס לישראל בינואר 2020 באישור הומניטרי כמלווה של אמו, שעברה טיפול ברשות הפלסטינית עם מחלה קשה. לאחר שהסתיים הטיפול הוא נשאר בארץ כשוהה בלתי חוקי. הוא מואשם בגין עבירות בנשק למטרות טרור, הצתה כמעשה טרור וכן בגין מגע עם סוכן חוץ ושהייה בלתי חוקית בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ללא מזון ומים: עשרות כלבים חולצו ממכלאה פיראטית

בג"ץ דחה פינוי חאן אל אחמר בחצי שנה: "הניסיון הפך לביזיון"

אחרי השערוריות והחלפת השם: בכירה בפייסבוק בריאיון מיוחד

מחקירתו עלה כי היה מעורב בפיגועים ברמלה וכן כי פעל מול ארגון "שהדאא אלאקצא" בתכנון פיגועים חמורים יותר של חטיפה, תופת וירי. הוא היה אמור לקבל מהארגון אמצעי לחימה לצורך הפיגועים אך לא הספיק לפני שנעצר.

כסאב משתייך לגדודי חללי אלאקצא ועבר אימונים צבאיים, שכללו ירי בנשק ואימוני כוח גופני, המטרה לבצע פיגועים בישראל. הוא היה בקשר עם מפעיליו מעזה באמצעות אפליקציית "סיגנל", שכתבו לו כי "עכשיו זמננו להסתתר ולנוח וזאת בכדי להטעות את האויב".

באחת ההתכתבויות כתב הנאשם כי תיצפת במשך 20 יום על קיבוץ בו מתגוררים קציני צבא ומשטרה, וסיפר כי איתר דרך כניסה אל הקיבוץ, ושהוא יכול להטמין רימוני יד צמוד למיכלי הבנזין, שבשטח הקיבוץ. לפי התכנון הוא רצה לסצע זאת בשעות הבוקר כאשר יש עומס שיביא ליותר הרוגים.