"נשרוף את המשרדים שלכם": מאות נכי צה"ל ניסו לפרוץ לכנסת

המפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים, זאת במחאה על כך שרפורמת "נפש אחת" לא עלתה בישיבת הממשלה בתחילת השבוע. "תפסיקו להפקיר אותנו"; בפתח תקווה התקיימה הפגנת תמיכה באיציק סעידיאן

זמן צפייה: 03:57

מאות נכי צה"ל הגיעו היום (רביעי) להפגין מול כנסת ישראל שבירושלים, ובשלב מסוים אף ניסו לפרוץ למשכן והתעמתו עם המאבטחים במקום. בהמשך, הם חסמו את הכניסה לעיר. במקביל, עשרות בני אדם הפגינו גם מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה.

ההפגנה בירושלים התקיימה יומיים לאחר שרפורמת "נפש אחת" לא עלתה בישיבת הממשלה כפי שהובטח, ובשלב זה - היא תקועה ולא מתקדמת. בפתח תקווה, מחו המפגינים נגד אוזלת ידה של המדינה בטיפול בפוסט-טראומטיים.

"היום מעבירים את הרפורמה - לא מעניין אותנו מאיפה תביאו כסף", הבהיר אחד המפגינים, "אנחנו לא עולים לעוד ועדות ולא נבקש עוד שום דבר". "היום אנחנו שורפים את המשרדים שלכם", איים מפגין אחר, "תפסיקו להפקיר אותנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריבלין נועד עם לפיד ובנט: "עמדו מאחורי בקשתם לקבל את המנדט"

אחרי שהמנדט של נתניהו פקע: מה יעשה ריבלין? • כל התרחישים

החל המרד בימינה: ח"כ שיקלי יודיע לבנט שלא יצטרף לגוש השינוי

הפגנה, נכי צה''ל, מחאה
הפגנת נכי צה''ל מול הכנסת | צילום: תקשורת מלווי נכי צה''ל

"רק אחרי שאיציק עשה את המעשה הנורא שלו מתוך ייאוש הממשלה התעוררה - אבל שוב אנחנו חווים התעלמות מריחה ובריחה", זעם יו"ר ארגון מלווי נכי צה"ל אבנר מלכה. "אפשר וחייב לאשר את הרפורמה עוד היום ולתת מרווח נשימה למלווים ולנכי צה"ל. יש בתיקון החדש בשורות חיוניות עבור אלפי המלווים והנכים. מסמוס העניין יעלה בחיי אדם".

לאה סעידיאן, אחותו של איציק אשר הצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום בחודש שעבר, לקחה גם היא חלק בהפגנה ואמרה: "אני מבינה את אחי ואת זה שלא הבינו אותו. אני מקווה שעכשיו זה יהיה הסוף ושייתנו שיקום לאנשים שבזכותם יש לנו מדינה".

הפגנה, נכי צה''ל, מחאה
הפגנת נכי צה''ל מול הכנסת | צילום: תקשורת מלווי נכי צה''ל