"לא משאירים פצועים מאחור": מאות נכי צה"ל חסמו את איילון

בעקבות המקרה של איציק סעידיאן, מאות הגיעו להפגין נגד אגף השיקום במשרד הביטחון על היחס שמופנה כלפיהם. המפגינים חסמו את צומת עזריאלי. נתניהו: "שר הביטחון ואני נביא רפורמה כוללת"

זמן צפייה: 05:02

מאות נכי צה"ל הפגינו היום (ראשון) מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב, בדרישה לרפורמה בכל הנוגע ליחס לנכי צה"ל והלומי קרב. זאת, כאשר בד בבד, מצבו של איציק סעידיאן, לוחם גולני לשעבר שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, מוסיף להיות אנוש. סעידיאן עבר הבוקר ניתוח נוסף, והוא עדיין מורדם ומונשם.

המפגינים צעדו על כבישים באזור וצועקים "בושה", כשבין היתר הם נשאו שלטים שעליהם נכתב "לא משאירים פצועים מאחור", "רוצים זכויות להלומי קרב", "הפסיקו להתעלל בגיבורים" ו-"הפקרות בחסות משרד הביטחון". בשלב מסוים, ירדו המפגינים לכביש וחסמו את צומת עזריאלי. בשל כך, מחלף השלום באיילון דרום, לשני הכיוונים, נחסם לכשלוש שעות.

במקביל להפגנה, התקיימה פגישה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ראש ארגון נכי צה״ל, עידן קלימן, בקריה בתל אביב. נתניהו אמר: "מצוקתם של נכי ופצועי צה״ל היא אמיתית, כבר הרבה שנים שלא עדכנו את ההסדרים ביניהם, דרושה גם עזרה ראשונה וגם רפורמה מקיפה. תיאמתי עם שר הביטחון שאנחנו נביא עזרה ראשונה ורפורמה כוללת לטיפול בפצועים, נכים והלומי הקרב". קלימן מסר כי "אנחנו נמצאים בימים קשים מאוד שחבר שלנו שוכב שרוף בבית החולים. אנחנו שולחים לו מכאן החלמה מהירה, ומצפים להחזירו למשפחת נכי צה״ל ולעזור לו בשיקום המחודש העיוותים ההיסטוריים דורשים תיקון במיידי". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברקע ההקלות: עלייה קלה במקדם ההדבקה; 206 חולים במצב קשה

האלימות בחברה הערבית: צעירה בת 21 נהרגה מירי תועה במזרח י-ם

החל מהבוקר: חזרה מלאה לבתיה"ס, חובת עטיית המסכות בחוץ בוטלה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2104181119' autoplay='0' credit='' desc='המפגינים חוסמים את הכביש' poster='' kid='1_obcr9w0k' duration='27']

ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן .
ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן .

בארגון מלווי נכי צה"ל הודיעו הבוקר כי הם מתכוננים להשבתה של מערך הליווי, עד לטיפול משרד הביטחון גם בסוגיית המלווים. "בחודשים האחרונים אנו מנהלים הליך משפטי נגד אגף השיקום על הזלזול המתמשך נגד ציבור מלווי הנכים", הסבירו בארגון. "לצערנו, משרד הביטחון פשט את הרגל וממשיך להפקיר את פצועי צה"ל וגם את המטפלים שלהם".

"האטימות וחוסר המענה לא חדשים", הוסיף יו"ר ארגון מלווי נכי צה"ל, אבנר מלכה. "אבל עכשיו, כשמים הגיעו עד נפש, אין לנו ברירה אלא לומר בקול ברור. לא עוד. הן הנכים והן המלווים שנותנים הכול למען מי שמסרו נפשם, ראויים לתנאים אנושיים ושכר שהוא לא בדיחה".

איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית, תקף את משרד הביטחון ואמר עליהם כי הם "מתאכזרים לאלפי פצועי צה"ל והמטפלים שלהם", כלשונו. "בושה שבשנת 2021 פצועי צה"ל והמטפלים שלהם צריכים לצאת לרחוב בשביל צדק".