גנץ על הירי לשדרות: "יש לשים את בכירי חמאס על הכוונת"

בכירים במערכת הפוליטית התייחסו לרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל ופגעה ישירות בישיבה בעיר. ח"כ גבי אשכנזי: "שוב ירי בדרום. בלונים שורפים שדות, רקטות הורסות בתים"

זמן צפייה: 00:53

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (חמישי) לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, שפגעה במבנה ישיבה בשדרות, ואמר: "כשמתעסקים בדייגים והעברת פרוטקשן מקטאר לא פותרים את המשבר בעוטף ואת התוצאה רואים בשטח. אז מה עושים אחרת? ראשית תוקפים בעוצמה רבה וחסרת תקדים. שמים את הכוונת על בכירי חמאס. יוזמים הפסקת אש בתיווך בינלאומי ולא נותנים לחמאס להכתיב אותה".

"אחר כך מנצלים את השקט ליוזמה מדינית עם מנופים כלכליים - פרויקטים של התפלת מים וחשמל ותעסוקה של אלפי פועלים ועובדי הייטק בישראל וברמאללה, שיהיו תלויים בשמירה על השקט. אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להחזיר את היוזמה לידינו ואת השקט ואורחות החיים לתושבי הנגב המערבי". את הדברים כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו.

כמו כן, ממפלגת כחול לבן נמסר: "ההפקרות הביטחונית בדרום בלתי נסבלת. חמאס מזהה ומנצל היטב את החולשה והרפיסות של נתניהו. ההרתעה נשחקה, הרקטות עפות, השדות נשרפים ורק בנס נמנע אסון כבד בשדרות הערב. נתניהו איבד את זה. נתניהו חזק בדיבורים, אך סחיט וחלש מול הנייה וסינוואר. אם היה נחוש להגן על אזרחי ישראל כפי שהוא מגן על עצמו מאימת הדין - היו ילדי העוטף ושדרות ישנים בשקט הלילה".

הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גבי אשכנזי, כתב בטוויטר: "שוב ירי בדרום. בלונים שורפים שדות, רקטות הורסות בתים. נתניהו. ימין. חזק".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לירי: "תושבי הדרום היקרים, תרשו לי להביע את צערי העמוק על הליכתה ללא עת של תחושת הביטחון שלכם. זו בדיוק הסיבה שהתפטרתי מתפקיד שר הביטחון. חייבים לקבור קבורת חמור את 'תהליך ההסדרה' ולהחיות מחדש את ההרתעה הישראלית. יש להנחית מכה קשה על החמאס, ולהביא להפסקת שיגורי בלוני תבערה ונפץ, רקטות וייצור נשק, התפרעויות על הגדר, וכמובן לעצור את העברת דמי הפרוטקשן. רק כך נוכל להשיב לכם את תחושת הביטחון מחדש ואת יכולת ההרתעה של מדינת ישראל". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר בתגובה לרקטה שפגעה במבנה בעיר: "המצב כמו שהוא לא יכול להימשך. כפי שאמרתי בעבר רק מבצע צבאי יביא שקט לאזור שלנו. הניה וסינוואר הם בני מוות וישראל צריכה לפגוע בהם ראשונים. תושבי שדרות ועוטף עזה היקרים זכאים לגדל את ילדיהם בשקט ובשגרה כמו כלל תושבי המדינה. אנחנו נמשיך לפתח את העיר ולהתברך באלפי משפחות חדשות - הטרור לא ינצח אותנו".

אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לירי: "החשוד ממשיך להיאחז בכסאו, נכנע לחמאס ומפנק אותם במיליוני דולרים - הטילים והאש ממשיכים לסכן את חיי ילדינו ואת תושבי הדרום שהופקרו. הערב שוב פגיעה ישירה בשדרות. ׳פייק מר בטחון׳. הפעם - הביתה".

חבר הכנסת איציק שמולי ממפלגת העבודה כתב בטוויטר שלו: "מדיניות ההכלה ומזוודות הדולרים לחמאס מתפוצצת לנו בכל פעם מחדש בפרצוף. במקום לספק ביטחון לתושבי הדרום ממשלת נתניהו מפקירה אותם מול ארגון טרור שהפך לבעל הבית האמיתי בשטח. רק שילוב של עוצמה צבאית קשה נגד חמאס בצד יוזמה מדינית לבידודו תוכל לשנות את המשוואה".

כמו כן, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מספר 2 באיחוד מפלגות הימין, כתב: "אם הבוקר, אחרי הרקטה הראשונה, היו נמחקים ארבעים בניינים רבי קומות במרכז עזה - הרקטה ששוגרה הערב ופגעה בישיבת ההסדר בשדרות לא היתה משוגרת. תגובה צבאית כואבת הכרחית בטווח הקצר". את הדברים כתב בחשבון הפייסבוק שלו.

חבר הכנסת עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו אמר הערב: "כל אלו שנדבקו לכיסאותיהם בנובמבר 2018 (בדגש על יושבי הכיסאות בקבינט הכניעה), כשחמאס ירה 500 רקטות על ישראל והקבינט בחר להשיב לו במשלוח של מיליוני דולרים, צריכים לקבור את שארית הבושה שנשארה להם, להשפיל מבט, לבקש סליחה מאזרחי ישראל ולפנות את הבמה. מי שבורח מהטרור, הטרור ירדוף אחריו". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.