אישום נגד מפקד תחנת משטרה בירושלים: "סטר לבן 12 ללא סיבה"

מח"ש הגישה לבית משפט השלום בי-ם כתב אישום נגד נצ"מ שמעון מרציאנו, מפקד תחנת "לב הבירה", בגין תקיפת ילד במהלך הפגנה אלימה של המגזר החרדי בעיר. "דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן" • תיעוד

זמן צפייה: 00:07

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת "לב הבירה", נצ"מ שמעון מרציאנו, בגין שתי תקיפות לא מוצדקות של מפגינים בעיר.

מכתב האישום עולה כי לפני כשלושה חודשים, במהלך הפגנה אלימה של המגזר החרדי עליה פיקד מרציאנו, הוא דחף בחוזקה ילד בן 12 שברח מהמקום לעבר קיר אבן והפיל אותו. בעודו על הקרקע, כשהוא צועק "לא עשיתי כלום", סטר לו מפקד התחנה בפניו, ללא כל סיבה, כך לפי האישום.

התקיפה השנייה בגינה מואשם מרציאנו אירעה לכאורה זמן קצר לאחר מכן, כשהקצין הבחין במפגין שמתעד באמצעות טלפון נייד שוטר אחר שמוביל את הילד - הוא הפיל אותו לרצפה בחוזקה, כך לפי כתב האישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

224 ישראלים נמצאו חיוביים לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה

מבצע החיסונים נמשך: 800 אלף ישראלים כבר חוסנו נגד קורונה

סקר חדשות 13: תשעה מנדטים לחולדאי – בעיקר על חשבון לפיד

הפגנת חרדים בירושלים בעקבות מעצר עריק
הפגנת חרדים בירושלים בעקבות מעצר עריק | צילום: רויטרס

ממשרד ברטל-כהן המייצגים את נצ"מ מרציאנו נמסר בתגובה: "בהינתן הפרות הסדר הקשות והאלימות שננקטה כלפי השוטרים בשטח, ובכלל זה ידוי סלעים ושברי זכוכית לעבר הכוחות, אין לנו אלא להצטער על ההחלטה בדבר הגשת כתב אישום".

עורך הדין איתמר בן גביר, אשר מייצג את הקטין שהתלונן, מסר בתגובה: "כתב אישום נגד מפקד תחנה הוא צעד חשוב - אבל לא מספיק. במשך השנה האחרונה במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו אלפי תמונות ומאות תקליטורים המתעדים אלימות שוטרים, אבל בדיקת הסטטיסטיקה מלמדת כי אפשר לספור על יד אחת את כתבי האישום שהוגשו על ידי מח"ש. המחלקה לחקירת שוטרים הפכה להיות מחלקה המחפה על שוטרים ו'זורקת כמה עצמות' כדי למנוע את כל הביקורת הקשה שהמחלקה הזאת ראויה לה".