אושר המשך מעקב השב"כ אחר חולי קורונה עד יום שלישי בחצות

ועדת חוץ וביטחון אישרה את המשך האיכון שמבצע הארגון כדי לאפשר התחלת הליך חקיקה. פרופ' סדצקי: "בשל ההקלות נראה שוב הידבקות בקהילה – זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל חולה"

זמן צפייה: 00:38

ועדת חוץ וביטחון אישרה הבוקר (חמישי) את המשך האיכון שמבצע שב"כ לחולי קורונה לצורך מעקב אחריהם עד יום שלישי בחצות. זאת, על מנת לאפשר לממשלה להתחיל הליך חקיקה בנושא, בהתאם להחלטת בג"ץ. ביום ראשון צפויה הממשלה להחליט אם ברצונה לקדם חקיקה זו.

במהלך הדיון, אמרה בכירת משרד הבריאות פרופסור סיגל סדצקי כי כיוון שאסטרטגיית היציאה בנויה על "שיטת הפינצטה", לפיה מתמקדים באיתור חולים, דווקא כעת המעקב נחוץ יותר מתמיד. "אחרי שאושרו הרבה הקלות, נתחיל לראות שוב הדבקות בקהילה", אמרה סדצקי. "זה בדיוק הזמן שנצטרך לאתר כל מקרה ואת המגעים שלו".

לעוד כתבות בנושא:

בוטלה מגבלת המרחק על פעילות גופנית; התחב"צ שבה לפעילות חלקית

חיטוי חדרים ושמירת מרחק: תיעוד מהיערכות המלונות לחזרה לשגרה

עלה ל-215 מניין המתים מהנגיף; 106 נדבקים חדשים ביממה האחרונה

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד | צילום: דוברות המשטרה

המשנה ליועמ"ש, רז נזרי הסביר בדיון כי הממשלה מבקשת הארכה של שבוע, כדי שתוכל להחליט אם ברצונה לקדם הליך חקיקה שיסדיר את מעקב השב"כ, בהתאם להחלטת בג"ץ. "מאחר שנכון לרגע זה לא התקבלה החלטה אם לקדם חקיקה או לא, אז לא חשבנו שנכון לבקש יותר זמן אלא רק את השבוע הזה כתקופת גישור, וביום ראשון הקרוב נראה לאן פנינו מועדות כשתתקבל החלטת הדרג המדיני. אם לא נלך לחקיקה בוודאי שזה ייעצר מיידית", אמר נזרי.

ביום ראשון, כאמור, בג"ץ קבע פה אחד כי אם המדינה רוצה להמשיך באיכוני הטלפונים הניידים על ידי שב"כ - היא צריכה לחוקק זאת בחקיקה ראשית. שופטי העליון פסקו כי תיתכן הארכה של כמה שבועות בלוח הזמנים אם הליך החקיקה יחל השבוע.

כשבוע קודם לכן, בג"ץ דן בסוגיית מעקב שב"כ אחר אזרחים בעזרת איכון הטלפונים הניידים, בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח. בדיון, שעבר לראשונה בשידור חי, השופטים אסתר חיות, חנן מלצר וניל הנדל עטו מסכות, בעקבות התפשטות מגפת הקורונה בישראל.