ניסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח: המחבל נורה; אין נפגעים

פלסטיני כבן 20, תושב הכפר סניריא שבשומרון, הגיע למוצב מג"ב כשברשותו סכין וניסה לדקור את הנוכחים. בתום מרדף הוא נורה ע"י שוטר. מצבו אנוש והוא פונה לבית החולים בילינסון

זמן צפייה: 01:52

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל פלסטיני, תושב הכפר סניריא כבן 20, ניסה לדקור הבוקר (שבת) לוחמים ישראלים בצומת תפוח. הוא נורה ע"י לוחמי משמר הגבול ונפצע אנוש. הוא קיבל טיפול רפואי בזירה ופונה לבית החולים בילינסון. אין נפגעים נוספים באירוע מלבד המחבל.

מפרטי האירוע עולה כי המחבל הגיע למוצב מג"ב והעלה את חשדם של הלוחמים שהחלו לבצע אחריו מרדף רגלי. שוטר שהיה במקום הבחין במרדף וחסם את דרכו עם ניידת המשטרה. בשלב זה המחבל שלף סכין וניסה לפתוח את דלת הניידת בכוונה לדקור את השוטר - בתגובה ירה השוטר לעברו.

כתבות נוספות בנושא:

צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את אורי אנסבכר

ארבעה חודשים אחרי הפיגוע: צה"ל הרס את ביתו של המחבל מעפרה

כשבוע לאחר שחוסל: רחוב בכפר ברוקין נקרא על שם המחבל מהשומרון

הסכין בזירת ניסיון הדקירה בצומת תפוח
הסכין בזירת ניסיון הדקירה בצומת תפוח | צילום: החדשות 13

במהלך חג הפסח מוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה. הסגר החל בלילה שבין חמישי לשישי ויימשך עד לצאת החג, בעוד שבוע, זאת בהתאם להערכת המצב בצה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

אתמול הרסו כוחות הביטחון שתי דירות של משפחת רוצח אורי אנסבכר, ערפאת ארפאעיה, בעיר חברון. הדירות שימשו את משפחתו של המחבל והיו בחזקתו. יומיים קודם לכן, הרסו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל סאלח ברגותי בכפר כובר שמצפון לרמאללה, והרסו את הדירה. ברגותי ביצע את פיגוע הירי בצומת עפרה בחודש דצמבר האחרון, שבו נפצעו שבעה בני אדם ובעקבותיו מת התינוק עמיעד איש-רן.