הובא למנוחות הרב שנדקר למוות בפ"ת; צה"ל מיפה את בית המחבל

מאות הגיעו ללוות את שי אוחיון, שנטמן בבית הקברות סגולה. צה"ל פשט על בית משפחת המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, החרים מסמכים וחקר את בני משפחתו כדי להבין אם ידעו מראש על כוונותיו

צה"ל ממפה את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון בפתח תקווה | צילום: דובר צה"ל

הרב שי אוחיון שנדקר למוות אתמול בפתח תקווה, הובא הלילה (חמישי) למנוחות בבית העלמין סגולה בעיר. אוחיון, בן 39 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים בגילאי 4 עד 13.

בתוך כך, צה"ל פשט הלילה על בית משפחת המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, פלסטיני בן 46 מאזור שכם, בעל אישור עבודה בישראל וללא עבר ביטחוני. המחבל, אב לשישה ילדים, אובחן בעבר כסובל מבעיות פסיכיאטריות, חזר לאחרונה לטיפול ברשויות הרווחה בשכם.

כוח של חטיבת כפיר פשט כאמור על ביתו בכפר רוג'יב, החרים מסמכים וחקר את בני משפחתו בניסיון להבין האם ידעו מראש על כוונותיו. הכוח מיפה את ביתו לקראת הריסתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3 חודשים אחרי הירי באיאד אל-חלאק בירושלים: מח"ש ערכה שחזור

בצה"ל מעריכים: חזבאללה ימשיך לנסות לבצע פיגועים בגבול לבנון

מאות מפגינים מול בית הסייעות מחולון: "יכול לקרות ליקיריכם"

הלוויית הרב שי אוחיון
הלוויית הרב שי אוחיון | צילום: חדשות 13
צה''ל ממפה את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון בפתח תקווה
צה''ל ממפה את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון בפתח תקווה | צילום: דובר צה''ל

חברו הטוב של אוחיון, דוד יוסף מוגרבי, סיפר אתמול לחדשות 13 כי "המשפחה מסרבת להאמין - לא מעכלת. אמא שלו, אישה מבוגרת ואלמנה, הייתה מוכנה להתחלף איתו. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים".

"הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו", הוסיף מוגרבי. "הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים".

שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה
שי אוחיון, שנרצח בפיגוע בפתח תקווה | צילום: באדיבות המשפחה
צה''ל ממפה את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון בפתח תקווה
צה''ל ממפה את ביתו של המחבל ח'ליל עבד אל-ח'אלק דוויכאת, שדקר למוות את הרב שי אוחיון בפתח תקווה | צילום: דובר צה''ל

בתגובה לאירוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאוחיון, ואמר כי "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".