האסון בגיבוש צנחנים: נהג האוטובוס מואשם בגרימת מוות ברשלנות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אברהים אבו כף, שיצא מכלי הרכב מבלי שבלם אותו, מה שגרם להידרדרות האוטובוס ולדריסתו למוות של רון עובד בן ה-18. "השאיר אותו מונע – ויצא"

זמן צפייה: 05:29

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד אברהים אבו כף, נהג האוטובוס שהידרדר לפני כשנה וחצי לתוך אוהל בגיבוש צנחנים וגרם למותו של רון עובד בן ה-18, במחנה "איתן" סמוך לקריית גת.

על פי כתב האישום, אבו כף, שהסיע את המועמדים לשירות בחטיבה מתחנת הרכבת בלהבים למתחם הגיבושים, החנה את האוטובוס סמוך לאוהלים שבהם שהו הצעירים. "הוא יצא מהאוטובוס כשהוא משאיר אותו מונע ומבלי שהפעיל מערכת בלימה כלשהי, האוטובוס החל להידרדר ורמס אוהל שבו שהו הצעירים", נכתב בכתב האישום.

עוד בחדשות 13:

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

המענקים יורחבו – דמי האבטלה לא יופחתו: התוכנית הכלכלית אושרה

אוחנה רצה להציג בקבינט חוו"ד להגבלת ההפגנות, בכחול לבן סירבו

רון אליהו עובד שנהרג בתאונת אוטובוס בגיבוש צנחנים
רון אליהו עובד שנהרג בתאונת אוטובוס בגיבוש צנחנים | צילום: באדיבות המשפחה, מוישי שינברגר זקא

כאמור, כתוצאה מהאירוע, נהרג רון אליהו עובד, תושב קיבוץ פלמחים. משפחתו תרמה את קרניות עיניו. חמישה נערים נוספים נפצעו בתקרית. לאחר האירוע, נהג האוטובוס טען כי הרים את בלם היד לפני שיצא לשירותים וכי עצר במקום מרוחק מהאוהל, כ-150 מטר.

לאחר הטרגדיה, איילון עוזרי, נער שהשתתף בגיבוש הצנחנים, שחזר את האירוע: "ישנתי בסוף של האוהל, ילדים התחילו לצעוק ולברוח. אחרי זה שמתי לב שהאוהל מתחיל לזוז ומיטות נופלות".

"לא הבנתי מה קרה עד שראיתי את שני הפנסים של האוטובוס נכנסים. ממש כל המיטות התחילו להתהפך", הוסיף הנער. "לקחתי את מי שיש מימני ומשמאלי ומשכתי אותם. כשהתחלתי לצאת מהאוהל, ראיתי את האוטובוס ממשיך להידרדר למטה. זו הייתה ירידה והדלת הייתה פתוחה, אז נכנסתי לתוך האוטובוס, התיישבתי במושב של הנהג, לחצתי על הברקס והרמתי אותו - ואז האוטובוס עצר".