נוהרים לחופים: אלפי פלסטינים הסתננו לישראל - כדי לרחוץ בים

תושבי השטחים, שבסוף השבוע עברו לישראל דרך פרצות בגדר ההפרדה, נכנסו למטרה אחת - לבלות בחופי הים בתל אביב, יפו ונתניה. יש הטוענים כי מערכת הביטחון מעלימה עין מהתופעה בכוונה

זמן צפייה: 03:58

בימים האחרונים אלפי פלסטינים חוצים את דרך הפרצות בגדר ההפרדה לעבר ישראל וממלאים את חופי תל אביב, יפו ונתניה. הפלסטינים מגיעים עם תיקים, מזרנים ואוכל.

מעבר לגדר, בשטח ישראל, אוספים אותם נהגי הסעות ערבים ישראלים בתעריף קבוע. בפוסט שפורסם בפייסבוק נכתב כי מהפרצה בפרעון לכיוון נתניה המחיר הוא 20 שקלים. מהפרצה בפרעון ליפו, בתחילה המחיר היה 30 שקלים, אך כשהביקוש עלה, המחיר קפץ ל-35 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפי לבנונים הפגינו מול הפרלמנט בביירות: "אתם רוצחים"

"מפה לא ניפרד": החוקר הפרטי שמסייע לחדש קשרים שאבדו

"מזהים את ההתקף לפני שמתרחש": הכלבים שמצילים את הלומי הקרב

פלסטינים, תושבי השטחים, בחוף ים בישראל
פלסטינים, תושבי השטחים, בחוף ים בישראל | צילום: חדשות 13

על פי הערכת מערכת הביטחון, מדובר באלפי פלסטינים רק בסוף השבוע האחרון שנכנסו באופן בלתי חוקי לישראל. בשטחים זה כמובן מוצג כתופעה לגיטימית לגמרי. יתרה מזאת, יש מי שטוען שאם צה"ל הגדול היה רוצה להפסיק את זה בשנייה אחת, הוא היה עושה את זה.

אולי נוח למערכת הביטחון בישראל להעלים עין מהתופעה הזאת כדי לאפשר לפלסטינים בשטחים להתרענן קצת בישראל למרות שיש כאן גם סכנה ביטחונית. ההסתננות עושה צחוק מכל מאמצי ישראל למנוע כניסת מסתננים - אבל אוגוסט וחם, וגם הפלסטינים בשטחים, כמו כולם, רק רוצים להגיע בשבת לים.