אחרי שנרתם לשיקום מצבת חלל צה"ל: מפגש תושב סכנין עם אם החייל

אסנת מנדלוביץ', אמו של עוז שנפל ב"צוק איתן", הגיעה לאנדרטה שהושחתה לפני כשבוע, יחד עם אחסאן חלאילה - שמימן את שיפוצה. "כשהרסו את פינת הזיכרון - הרגשנו שתוקעים לנו סכין בלב"

זמן צפייה: 02:06

לאחר שאלמונים הרסו את מצבתו של עוז מנדלוביץ' שנפל ב"צוק איתן", הגיעה למקום אם החלל אסנת יחד עם אחסאן חלאילה, פעיל חברתי תושב סכנין וידיד המשפחה, שהחליט לממן את שיפוץ האנדרטה. השניים נפגשו, והעלו רעיונות לעיצוב המקום מחדש.

"אחסאן הוא חבר ותיק של המשפחה", סיפרה אסנת. "אנחנו בקשר כבר חמש שנים, מאז שעוז נהרג. הוא בא לבקר אותי בשבעה ומאז יש לנו קשר הדוק. מבחינתנו הצעד שלו זה חלק מהחיים המשותפים שלנו".

לכתבות נוספות בנושא:

"יד זדונית": נופצה אנדרטה בגליל לזכר לוחם שנהרג בצוק איתן

לאחר שנופצה האנדרטה לזכר חלל צוק איתן: תושב סכנין נרתם לשקמה

חמש שנים ל"צוק איתן": שלושה מגיבורי המבצע נפגשים לראשונה

האנדרטה של עוז מנדלוביץ' לפני שהושחתה
האנדרטה של עוז מנדלוביץ' לפני שהושחתה
אסנת מנדלוביץ' ואחסאן חלאילה באנדרטתו של עוז מנדלוביץ', שהושחתה
אסנת מנדלוביץ' ואחסאן חלאילה באנדרטתו של עוז מנדלוביץ', שהושחתה

האנדרטה לזכר עוז, לוחם גולני שנהרג בקרב פנים אל פנים בשג'אעיה, הוקמה למען מטיילים בין היישובים עצמון ויעד, והפכה למקום שבו מבקרים מטיילים רבים. בשבת שעברה מטיילים ומטיילות שעברו במקום נתקלו באנדרטה שהושחתה. "זו חוויה שדומה להחדרת סכין לליבנו", אמר עופר, אביו של עוז. "אנחנו מרגישים את אותו כאב לא פחות מהכאב שחשנו כשקיבלנו את הבשורה על נפילתו של בננו".

את האחראיים להרס האנדרטה המשטרה עדיין לא תפסה, אבל אירוע שיכול היה ברגע אחד להוביל למתח מיותר בין יהודים לערבים, הפך למחווה מרגשת. "אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים מול אנשים שרצו להרוס את המרקם החברתי העדין", אמר חלאילה. "תהיה פה מדינת שלום".