מקור בהנהגת הפלגים הפלסטיניים: תוכניתו של לפיד חסרת ערך

המקור הכחיש כי תוכנית "כלכלה תמורת ביטחון" הוצגה לפלגי ההתנגדות, והדגיש כי הם אינם יכולים להסכים לתוכניות ישראליות שמטרתן לקחת את נשקם, או לכך שיקשרו בין הסוגיות הלאומיות לכלכלה

פגישת הפלגים הפלסטינים עם המשלחת המצרית בעזה ( החדשות 13)
פגישת הפלגים הפלסטינים עם המשלחת המצרית בעזה ( החדשות 13) | צילום: החדשות 13

מקור בהנהגת פלגי ההתנגדות הפלסטינית אמר היום (שבת) לעיתון "אלקדס" כי תוכניתו של שר החוץ יאיר לפיד, אשר קיבלה את הכותרת "כלכלה תמורת ביטחון", לא אומרת כלום לאף אחד מפלגי ההתנגדות והזרועות הצבאיות שלה, וכי הם רואים בה דבר חסר ערך שאפילו לא צריך לדבר עליו.

כמו כן, בכלי תקשורת שונים הכחיש המקור כי תוכנית זו הוצגה לפלגי ההתנגדות על ידי המתווכים, לאחר שגורמים ישראליים הציגו זאת למצרים. המקור הדגיש כי פלגי ההתנגדות אינם יכולים להסכים לתוכניות ישראליות שמטרתן לקחת את נשקם, או להסכים לכך שיקשרו בין הסוגיות הלאומיות הפלסטיניות לעניינים כלכליים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מומחי ה-FDA המליצו: מנת חיסון שלישית – רק לבני 65 ומעלה

הנמלטים מכלא גלבוע סיפרו: "גם אנחנו נדהמנו מהקלות שבה ברחנו"

מהתאונה המחרידה – לסכסוך המשפטי: סיפור המאבק על איתן בירן

המקור הוסיף כי ההתנגדות משיגה את זכויות העם הפלסטיני בכוחות עצמה, באמצעות העובדה שהיא מאלצת את ישראל להיכנע לתכתיביה, כפי שקורה כרגע עם ההקלות. הוא ציין כי ישראל החלה לעשות בהדרגה את מה שרוצה הנהגת ההתנגדות הפלסטינית, גם אם זה לא בדיוק מה שהפלגים מעוניינים בו.

בנוסף, אמר המקור כי המסרים של ההתנגדות מגיעים בזמן הנכון, וכי ההקלות הקיימות הן רק נקודת ההתחלה, משום שאם ישראל לא תסיר את המצור כולו היא תיאלץ בכוח לעשות זאת. לדבריו, הדבר ייעשה על פי אסטרטגיה ברורה, שמטרתה לערוב לזכותם של תושבי עזה לחיים, לביטחון בגדה ובירושלים ושכונותיה, בראשן שיח' ג'ראח, ולזכויות האסירים עד אשר ישוחררו בעסקאות מכובדות.

יאיר לפיד בכנס המכון למדיניות נגד טרור
יאיר לפיד מציג את התוכנית בכנס המכון למדיניות נגד טרור | צילום: רונן טופלברג

המקור הדגיש כי כוחות ההתנגדות לא יאפשרו לישראל, או לשום גורם אחר, להעביר תוכניות שאינן מקובלות עליהם, וכי כל תוכנית כזו תיכשל כפי שקרה ב"עסקת המאה" והפיתויים הכלכליים שנלוו אליה. הוא הוסיף כי הנורמליזציה עם מדינות ערב כשלה, כאשר המטרה הייתה לפגוע בכוחה של ההתנגדות בתמורה לשיפור המצב הכלכלי של חלק מהמדינות.

כזכור, בשבוע שעבר הציג לפיד את תוכניתו המדינית לשיפור תנאי חייהם של תושבי רצועת עזה, בתמורה לשקט לישראל. לפיד הבהיר שמדובר בתהליך ארוך שייקח שנים, כאשר השלב הראשון יכלול "שיקום הומניטרי משודרג של עזה, בתמורה למאבק מתואם בהתעצמות הצבאית של החמאס", והשלב השני כולל תוכנית מסודרת לפיתוח כלכלי רחב היקף ברצועה.