חודש לפני השחרור: סמ"ר עומר טביב נהרג מפגיעת נ"ט בגבול עזה

טביב, בן 21 מאליקים, היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. הוא הותיר אחריו הורים ואח קטן. ביישוב שבו גר, סיפרו עליו כי היה "חבר אמיתי, בעל חוש הומור שבלט בנוכחותו וברוח ההתנדבות שלו"

זמן צפייה: 03:47

הותר לפרסום: סמ"ר עומר טביב בן ה-21 מאליקים הוא החייל שנהרג היום (רביעי) מפגיעת נ"ט בגבול רצועת עזה. טביב, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, היה אמור להשתחרר משירותו הצבאי בחודש הבא. הוא הותיר אחריו הורים ואח קטן. הודעה נמסרה למשפחתו.

דודו פרץ, דודו של טביב, סיפר: "אנחנו המומים, לא מצליחים לעכל את מה שקורה כרגע. מנסים לאסוף את עצמנו. עומר היה ילד מקסים בן 21. לצערנו הוא לא הספיק להשתחרר". עוד הוסיף לומר: "הוא היה אמור לחזור מחר לביתו לסוף השבוע. אלוהים לוקח את הטובים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מח"ט העיר עזה וראש מערך הסייבר: אלה בכירי חמאס שחוסלו היום

לאחר חיסול בכירים ב"פורום מטכ"ל" של חמאס: מטחים כבדים לדרום

ההסלמה בדרום: הרוג ופצועים קשה ובינוני מירי נ"ט בגבול הרצועה

סמ״ר עומר טביב, הרוג מפגיעת נ''ט
סמ״ר עומר טביב, הרוג מפגיעת נ''ט | צילום: באדיבות המשפחה

טביב למד בבית הספר "התקווה" ובתיכון "מגידו", והיה חניך בתנועת הנוער בני עקיבא. ביישוב אליקים, סיפרו עליו כי היה "מאוד חברותי, פתוח ובעל חוש הומור שבלט בנוכחותו וברוח ההתנדבות שלו. עומר היה שנון, מלא בטוב וחבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו. איש שיחה שידע מתי להיות רציני ומתי להצחיק - ואהב מאוד כדורגל".

כאמור, מוקדם יותר היום ביצע חמאס ירי נ"ט באזור נתיב העשרה. מלבד טביב, שניים נוספים נפצעו קשה ובינוני. מיד לאחר הירי, החל חמאס לשגר מטחי רקטות לאזור, בזמן פינוי הפצועים, והם חולצו תחת אש. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי. סגן ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, גיל תימור, שהגיע למקום כדי לסייע - נפצע קל מרסיס ופונה גם הוא לבית החולים.

זמן קצר לאחר מכן, חיל האוויר תקף את המבנה שממנו בוצע ירי הקורנט. במקביל, דיווחו פלסטינים כי צה"ל שיגר כמה טילים לעבר בית בשכונת שייח רדואן בעזה. קודם לכן, דווח על ארבעה הרוגים בעזה בתקיפת רכב מהאוויר.