הערכה בישראל: האיראנים שיגרו 2 טילים לעבר הספינה בעומאן

על פי ההערכה חיל הים של משמרות המהפכה שיגר את הטילים שגרמו נזק לספינה של איש העסקים הישראלי. שר הביטחון מפנה אצבע מאשימה לאיראן, צוות ישראלי יצא לדובאי וישתתף בחקירת הפיגוע

זמן צפייה: 03:14

המתיחות במפרץ: בישראל מעריכים הערב (שישי) כי איראן שיגרה שני טילים לעבר ספינת המשא השייכת לאיש העסקים הישראלי אברהם (רמי) אונגר). ההערכות תואמות דברים שאמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס" אמש, לפיהם לא מדובר באירוע שקרה מתחת פני הים, כלומר מיקוש, אלא מעליו, כלומר בסבירות גבוהה ירי.

הספינה חזרה הבוקר לנמל דובאי לתיקונים, וצוות ישראלי צפוי להגיע כדי להשתתף בחקירת הפיגוע, בעיקר באיסוף ממצאים פורנזיים מהזירה. גם צוות אמריקני צפוי להשתתף בחקירה. מוקדם יותר היום העריך גם שר הביטחון בני גנץ בריאיון ב"כאן" כי "על סמך המיקום וההקשר – האיראנים הם שעומדים מאחורי הפיגוע".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
''מעריך שהאיראנים עומדים מאחורי האירוע''. שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

זוהי עליית מדרגה כיוון שמדובר במה שנראה כפיגוע איראני נגד מטרה אזרחית לחלוטין, ללא שיוך צבאי או בטחוני למדינת ישראל. לא ברור אם מדובר באיתות איראני או בפתיחת חזית חדשה. בשלב זה אין בכוונת ישראל להגיב, אבל יש כוונה למנף את האירוע מול ממשל ביידן, כדי להבהיר מי הצד שמעורר בעיות באיזור.

כאמור, אתמול בשעות אחר הצהריים פורסם כי ספינת המשא "MV Helios Ray" בבעלות ישראלית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. תמונות לוויין מאתר האינטרנט Marine Traffic הראו כי הספינה הייתה קרובה מאוד לים הערבי טרם נאלצה לחזור על עקבותיה למצרי הורמוז. עם זאת, לפי נתוני מכ"מ הספינה עדיין רשומה כעושה דרכה לסינגפור.