"פגע בליבת הסוד של המדינה": סיפורו של קצין המודיעין שמת

ת' היה קצין ביחידת מודיעין טכנולוגית, ועסק בחומרים מהסודיים ביותר, עד שצה"ל עלה על מעשיו. בדרך לעונש מאסר ארוך, הוא מצא את מותו בנסיבות מסתוריות. "בעיניו הוא לא ניסה לעשות משהו רע"

זמן צפייה: 09:22

בערב חג שבועות הובהל קצין המודיעין ת' לבית החולים "לניאדו" מבית הכלא הצבאי שבבית ליד - שם נמצא מחוסר הכרה ללא סימני חיים. אחד החיילים שהיה איתו בכלא, סיפר לחדשות 13 על השהות המשותפת: "הפעם האחרונה שראיתי אותו הייתה כמה ימים לפני שהתאבד. שמעתי שמדברים בפינת העישון שהוא מקבל כדורים חזקים. שאלתי אותו, 'על מה אתה פה?' והוא אמר שהוא לא יכול לספר, אז הבנתי שזה כנראה משהו מסווג".

ככל הידוע, ת' היה קצין ביחידת מודיעין טכנולוגית בכירה, במסגרתה עסק בחומרים רגישים וסודיים ביותר. באחד הימים, לגמרי במקרה, הצבא עלה על מעשיו. ת', שנהג לרכוב על הקורקינט מהדירה השכורה בתל אביב לבסיסו הצבאי, נעצר ונלקח לחקירה.  לחשדות 13 נודע כי הוא פגע בליבת הסוד של מדינת ישראל וכי בצה"ל מנסים למזער את הנזק, שאם יתפרסם - יהפוך לגדול בהרבה. בעיני הקצין עצמו, הוא לא ניסה לעשות משהו רע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תמה מלאכת הרכבת הממשלה: נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים

הפרקליטות ביקשה לשחרר גננת החשודה בהתעללות – השופטת זעמה

עקב ירי מטנק בניגוד לנהלים ב"שומר החומות": מ"מ ותותחן יודחו

קצין המודיעין ת'
קצין המודיעין ת'

ת' גדל כבן זקונים, למד בבית הספר הריאלי בחיפה, ובמקביל סיים תואר ראשון בלימודי מדעי מחשב כשהיה בן 17 בלבד. לאחר מכן גויס למודיעין. כאשר נשאל מדוע עשה את העבירות המיוחסות לו, השיב שרצה להאדיר את עצמו ביחס לחבריו ביחידה. הוא היה צפוי לקבל עונש מאסר ארוך, בין שמונה ל-12 שנות מאסר.

בנתיחה שנעשתה לקצין במכון פתולוגי, לא נמצאו חבלות או כל סממן של אלימות. הממצאים הנוספים נשלחו למעבדה בתל השומר, שם נמצאו שאריות של כדורים נוגדי דיכאון ותרופות אנטי-פסיכוטיות בעלות תופעות לוואי.

לפני האסון, ת' השתחרר באופן רשמי מצה"ל, אך כעת משפחתו דורשת להכיר בו כחלל צה"ל. "מדובר במי שהיה בכלא צבאי, תחת משמורת צבאית, במסגרת הליך צבאי, על מעשים שנעשו בפעילות הצבאית שלו ואין שום סיבה שלא יכירו בו כחלל", אמר עורך דינה של המשפחה, בני קוזניץ.